| کد خبر: 246404 |

تاکید عضو شورا بر لزوم تأمین قطعات ناوگان ریلی

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ناوگان ریلی پایتخت، به طور جدی نیازمند افزایش واگن است، گفت: تا زمان تولید و خرید واگن های نو نمی توانیم منتظر بمانیم و می بایست به صورت ویژه بازسازی و نوسازی واگن های فرسوده ای را که زمان اورهال و تعمیرات کلی آنها فرا رسیده است نیز مورد توجه قرار دهیم.

تین نیوز

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ناوگان ریلی پایتخت، به طور جدی نیازمند افزایش واگن است، گفت: تا زمان تولید و خرید واگن های نو نمی توانیم منتظر بمانیم و می بایست به صورت ویژه بازسازی و نوسازی واگن های فرسوده ای را که زمان اورهال و تعمیرات کلی آنها فرا رسیده است نیز مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش تین نیوز، سید جعفر تشکری هاشمی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ناوگان ریلی پایتخت، به طور جدی نیازمند افزایش واگن است، گفت: از این رو، خرید تجهیزات و قطعات نو برای بازسازی و نوسازی قطارهای مترو از اهمیت و ضرورت ویژه ای برخوردار است.

سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام اینکه موضوع نوسازی ناوگان متروی تهران از دولت های قبل مورد بررسی و پیگیری بود اما به نتیجه نرسید، افزود: با پیگیری های مستمر شورای ششم و برپایی جلسات مداوم برای حل این مسئله، به دنبال پیدا کردن راه حل های مناسبی برای خروج از معضل موجود هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران و شرکت بهره برداری مترو، قول داده اند که هرچه سریع تر ۶۳۰ دستگاه واگن مترو خریداری کنند، اظهار کرد: البته خبرهای امیدوارکننده ای به ما رسیده که بر اساس آنها، دولت در حال پیگیری است تا خرید واگن های نو برای متروی تهران از محل کمک های دولتی امکان پذیر شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در هر صورت ما باید این موضوع را بپذیریم که نه تنها تأمین تمامی قطارهای متروی مورد نیاز تهران، بلکه خرید یک رام قطار برای ورود به چرخه خدمات رسانی در مترو نیز مستلزم صرف وقت و هزینه فراوانی است، تصریح کرد: البته این موضوع به معنای آن نیست که دست روی دست بگذاریم، کما اینکه در حال حاضر، پیگیر خرید واگن های نو هستیم و به این منظور، نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت مپنا اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه قرار است بخشی از واگن های مورد نیاز متروی تهران از طریق این شرکت تولید شود، هر چند این موضوع نیز نیازمند طی شدن مراحل اولیه و اخذ استانداردهای لازم بوده و زمان بر خواهد بود، اظهار کرد: به همین دلیل، تا زمان تولید و خرید واگن های نو نمی توانیم منتظر بمانیم و می بایست به صورت ویژه بازسازی و نوسازی واگن های فرسوده ای را که زمان اورهال و تعمیرات کلی آنها فرا رسیده است نیز مورد توجه قرار دهیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در جلسه اخیری که با نماینده معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و مدیرعامل وقت شرکت بهره برداری مترو داشتیم، مقرر شد تا با بودجه ای که در اختیار این شرکت قرار می گیرد، به سرعت برای تأمین تجهیزات و قطعات مورد نیاز و شروع بازسازی واگن های مترو دست به کار شوند، تصریح کرد: در این جلسه، قرار شد تا شرکت بهره برداری مترو طبق آیین نامه های دولتی با تأمین کنندگان قطعات وارد مذاکره و عقد قرارداد شود و معاونت مالی و اقتصاد شهری نیز در چارچوب سقف اعتبارات، منابع مورد نیاز را تأمین و در اختیار سازندگان قرار دهد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه به نظر می رسد این اقدام یک قدم بزرگ برای تجهیز و تقویت ناوگان ریلی پایتخت باشد، زیرا هم شهرداری تهران متعهد شده که به طور جدی پیگیر این مسئله باشد و هم شرکت بهره برداری مترو، موظف است که قراردادها را با واگن سازهای داخلی و خارجی به سرعت منعقد کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اقدام بتوانیم یک خروجی رضایت بخش برای شهروندان عزیزی که در جابه جایی های خود از مترو استفاده می کنند، فراهم کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.