| کد خبر: 237641 |

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

پنجشنبه؛ کولاک برف در ارتفاعات تهران

تهران امروز و دو روز آینده غبارآلود و پنجشنبه همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود. پنجشنبه به تدریج افزایش ابر و گاهی بارش باران به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد و در شب بر شدت وزش باد در تهران افزوده می‌شود.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام احتمال وقوع کولاک برف در ارتفاعات تهران در پایان هفته از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر چهارشنبه به کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز، امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۸ آذر و روزهای آتی اعلام کرد.

بارش برف و باران از پایان هفته آغاز می‌شود

بارش‌ها از اواخر پاییز افزایش می‌یابد

تجهیز رانندگان به زنجیر چرخ برای تردد در محورهای کوهستان

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در جنوب کرمان، هرمزگان، جزایر تنگه هرمز، جنوب شرق فارس، برخی نقاط خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق گاهی همراه با وزش باد شدید رخ خواهد داد. فردا در جزایر تنگه هرمز، نقاطی از کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق رخ داده و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار را انتظار داریم. امروز و فردا تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مثل تهران، کرج، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و شمال کردستان وزش باد شدید و بارش باران آغاز خواهد شد. پنجشنبه گستره فعالیت این سامانه نوار غربی، دامنه جنوبی البرز، بوشهر، اصفهان و قم را فرا می‌گیرد. در این روز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش‌ها در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز آغاز خواهد شد.

وی افزود: پنجشنبه و جمعه ۷ تا ۹ درجه کاهش دما در شمال غرب و سواحل شمالی رخ می‌دهد و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود. جمعه در سواحل شمال کشور و دامنه های زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز، و برخی نقاط مرکز، شرق و شمال شرق بارندگی به صورت باران و در مناطق سردسیر و مرتفع  به صورت برف همراه با وزش باد شدید به وقوع خواهد پیوست.

نقشینه گفت: شنبه بارش‌ها به شرق و شمال شرق کشور محدود شده و این سامانه بارشی به تدریج از شرق کشور خارج خواهد شد. فردا و روز چهارشنبه در شمال غرب و سواحل شمالی با وزش بادهای جنوبی افزایش نسبی دما  در حدود ۵ تا ۷ درجه سانتی‌گراد رخ خواهد داد.

وی افزود: تهران امروز و دو روز آینده غبارآلود و پنجشنبه همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود. پنجشنبه به تدریج افزایش ابر و گاهی بارش باران به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد و در شب بر شدت وزش باد در تهران افزوده می‌شود. مناطق شمالی استان بارش باران و برف را شاهد بوده و در ارتفاعات احتمال کولاک برف وجود دارد. صبح جمعه بارش‌ها به صورت برف و باران همراه با کاهش دما ادامه پیدا می‌کند. امروز نیز بیشینه دما در تهران ۱۵ درجه و کمینه دما ۷ درجه سانتی‌گراد خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.