| کد خبر: 237525 |

تجهیز رانندگان به زنجیر چرخ برای تردد در محورهای کوهستانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به بارش باران و برف در استان گفت: رانندگان برای تردد در راههای استان بویژه محورهای کوهستانی مجهز به زنجیر چرخ باشند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به بارش باران و برف در استان گفت: رانندگان برای تردد در راههای استان بویژه محورهای کوهستانی مجهز به زنجیر چرخ باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فریبرز مرادی با بیان اینکه در بیشتر محورهای استان بارش باران را داریم، افزود: هم اکنون  در برخی ارتفاعات استان همچون اسالم- خلخال و گردنه حیران شاهد بارش برف هستیم که در گردنه حیران به صورت خفیف در جریان است.

به گفته وی، درحال حاضر تمامی محورهای استان به غیر از محور پونل- خلخال که هر ساله بدنبال بارش برف سنگین و بمنظور ایمنی تردد کنندگان در فصل سرما بسته می شود، باز و تردد در آنها در جریان است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به هشدار زرد هواشناسی و احتمال شدت بارش ها در برخی ساعات و بعضی نقاط استان تا فردا جمعه گفت: مردم از ترددهای غیرضروری بخصوص در نقاط کوهستانی بپرهیزند.

مرادی همچنین با اشاره به کاهش دید افقی در زمان بارش ها از رانندگان خواست تا سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راهها  با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند، تاکید کرد: استفاده ازچراغ برای دیده شدن در مه، سوخت کافی ، کنترل خودرو قبل از حرکت، جیره خشک غذایی  و به همراه داشتن تجهیزات زمستانه و ایمنی از مواردیست که رانندگان برای تردد در محورها کوهستانی درنظر داشته باشند.

هواشناسی گیلان پیش‌بینی کرد از عصر فردا چهارشنبه سامانه بارشی جدید وارد استان خواهد شد که تا پایان هفته بارندگی باران و برف و همچنین کاهش ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگرادی دما را به همراه خواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.