| کد خبر: 224056 |

تلاش کمپین «موتور سوار خوب» برای فرهنگسازی

براساس آمار ۳۰ درصد متوفیان تصادفات شهری راکبان موتورسیکلت ها هستند که فاز دوم کمپین «موتورسوار خوب» تلاش می‌کند با فرهنگسازی به قانونمند شدن آنان و کاستن از خسارات کمک کند.

تین نیوز

براساس آمار ۳۰ درصد متوفیان تصادفات شهری راکبان موتورسیکلت ها هستند که فاز دوم کمپین «موتورسوار خوب» تلاش می‌کند با فرهنگسازی به قانونمند شدن آنان و کاستن از خسارات کمک کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، در نشست آنلاین با معاونین اجتماعی و فرهنگی مناطق ۲۲ گانه برنامه های کمپین «موتورسوار خوب»، با تاکید بر اینکه موتورسیکلت‌ها یکی از وسایل نقلیه پرکاربرد در کلانشهرها و شهرهای بزرگ هستند که رفتار نامناسب موتورسواران و رفتارهای پرخطر ترافیکی آن ها از عوامل بسیار تعیین کننده در بروز تصادف، بزه‌ها و آسیب های ناشی از موتورسواری دارد، جزئیات کمپین تشریح شد.

این کمپین به همت اداره‌کل آموزش‌های شهروندی با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور فاتب، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در قالب یک پویش مردمی به دنبال ترویج رفتارهای مناسب در حوزه حمل و نقل و ترافیک بویژه برای موتور سواران برگزار می‌شود.

اهداف این کمپین تشخیص دادن و هویت دادن به موتورسواران از طریق تعریف موتورسوار خوب، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره بی‌نظمی‌ها و قانون شکنی‌های موتورسواران با رویکرد ایجابی و تاکید بر خانواده راکبان و افراد پیرامون آن‌ها است.

این کمپین ۵ هدف عملیاتی دارد که شامل عدم حضور موتورسواران در خط ویژه، تونل های شهری و مسیرهای ممنوع العبور، عدم حضور در پیاده رو و احترام به حقوق عابران پیاده، ترغیب به استفاده از کلاه ایمنی، تغییر رفتار موتورسواران از طریق هوشیار سازی و آگاه سازی خانواده آنها و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی (سرعت مطمئنه، عدم حمل بار و…) است.

این طرح عموم شهروندان ساکن مناطق ۲۲ گانه بویژه موتورسواران، راکبان کسب و کار های موتورسیکلت، کودکان و نوجوانان، دانش‌آموزان موتورسوار، زنان خانه دار، انجمن اولیاء و مربیان مدارس، دانشجویان، شهرداران مدارس و تمامی کاربران و فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.