| کد خبر: 219738 |

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران:

عزم سازمان آتش نشانی برای جلوگیری از اخذ پایان کار برای ساختمان های ناایمن

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بر عزم این سازمان برای جلوگیری از اخذ پایان کار برای ساختمان های ناایمن تاکید کرد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بر عزم این سازمان برای جلوگیری از اخذ پایان کار برای ساختمان های ناایمن تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، داوری در آئین گرامیداشت روز آتش نشان که در محل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد ضمن تبریک روز آتش نشان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان گفت: امروز آتش نشانی سرمایه بزرگی در اختیار دارد و این سرمایه اعتماد مردم است. بی تردید این اعتماد بزرگترین سرمایه ای است که یک سازمان می تواند به دست آورد و باید خود را برای ارتقای این اعتماد به روز کند.

وی افزود: برای حفظ این سرمایه همه باید در سازمان آتش نشانی تلاش کنیم. این تلاش ظرف یک سال گذشته در حوزه های مختلف مد نظر قرار گرفته، همه آتش نشان ها تلاش کردند به شکلی که در یک سال گذشته بیش از ۷۱ هزار ماموریت توسط این سازمان انجام شده که ۲۵ درصد یعنی معادل ۲۷ هزار مورد مربوط به آتش سوزی ها و ۶۵۰۰ مورد نیز مربوط به آتش سوزی ساختمان ها بوده، به این ترتیب همه برای ارتقای توان عملیاتی سازمان تلاش کردند.

وی ادامه داد: امروز تجهیزات خوبی برای سازمان آتش نشانی تهیه شده که یا در حال ورود به سازمان است و یا امروز در سازمان به کار گرفته شدند. با وجود شرایط سخت تحریم ها تلاش ها همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع آموزش آتش نشانان اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف اصلی سازمان اجرای آموزش های نیروهای این سازمان است که به طور جد در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم امسال نیز ادامه پیدا کند. همچنین تمرین هایی که به افزایش توان عملیاتی آتش نشانان کمک می کند نیز در دستور کار قرار دارد.

داوری تاکید کرد: موضوع ایمنی شهر و ایجاد شهر تاب آور که موجب افزایش احساس ایمنی و آرامش در شهروندان آن می شود به ویژه در حوزه آتش سوزی های بزرگ امروز خوشبختانه تغییر کرده اما باید به این مورد توجه جدی داشته باشیم و شورای شهر تهران مصوبات خوبی در حوزه ایمنی داشته است

وی ادامه داد: خلاهایی وجود دارد که نیاز است سایر سازمان ها نیز ورود جدی داشته باشند اما مهمتر از همه اینها مشارکت و همکاری شهروندان است که اگر نباشد نمی توانیم راه را با سرعت مناسب طی کنیم. قوانین نیز باید به کمک ما بیایند تا در راستای ارتقای توان عملیاتی با عزمی جدی حرکت کنیم.

وی افزود: امروز نگاه سازمان تنها به توسعه ایستگاه ها و تجهیزات نیست. تمام ساختمان های جدید الاحداث شهر امروز شامل مقررات ایمنی می شوند و سرعت بازدید از این ساختمان ها افزایش پیدا کرده، البته در این مسیر مشکلاتی نیز وجود دارد اما اراده سازمان این است که اجازه ندهد هیچ ساختمان ناایمنی در شهر پایان کار بگیرد.

داوری با اشاره به اینکه همه تلاش ها در سازمان آتش نشانی برای مقابله را بیماری کرونا انجام شده است، گفت: در شرایط سختی بیماری کووید ۱۹ همه آتش نشان ها حتی در دوره تعطیلات فروردین ماه نیز در خیابان ها حضور داشتند و تمام تلاش خود را بکار گرفتند. در این راستا تجهیزات ابتکاری به همت کارشناسان سازمان ساخته شد و مورد توجه مردم و حتی دنیا قرار گرفت. آتش نشانان احساس تعهد خود به مردم را همیشه داشتند اما توان مقابله با حوادث جایگاهی دارد و به موارد دیگری نیز با هدف پیشگیری باید توجه ویژه داشته باشیم.

در این مراسم که با حضور محسن هاشمی رفسنجانی ریاست شورای شهر تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، احمد مسجدجامعی و نماینده پست برگزارشد از تمبر یادبود هفتم مهر ماه روز آتش نشان رونمایی شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.