| کد خبر: 193856 |

افزایش غلظت ازن در هوای تهران طی بعدازظهر امروز

میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ و در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۰۳ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

تین نیوز

نتایج پیش‌بینی کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که بعدازظهر امروز (۱۴ مرداد) غلظت آلاینده ازن به حد محسوسی افزایش می‌یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی برای شهر تهران نشان‌دهنده برقراری شرایط جوی نسبتا پایدار در صبحگاه امروز (۱۴ مرداد) است که همراه با ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها طی برخی ساعات فراهم خواهد شد.

بر اساس این گزارش، امروز (۱۴ مرداد) به‌تدریج همراه با افزایش تابش نور خورشید تا نیمه روز و در دسترس بودن سایر عوامل لازم برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی، طی ساعات ۱۳ تا ۱۸ افزایش محسوسی در غلظت آلاینده ازن رخ می‌دهد که به تبع آن سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بیش‌تر مناطق شهر تهران خواهد شد.

همچنین با توجه به احتمال افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی ساعات امروز (۱۴ مرداد) کاهش موقتی کیفیت هوا در بیش‌تر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود. به‌تدریج در طول فردا (۱۵ مرداد) بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود و برای بعضی ساعات به‌ویژه بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه انتظار می‌رود که در برخی اوقات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوای تهران، روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبحگاه نیمه‌تابستان ۹۸ دور از انتظار نخواهد بود. هرچند با توجه به افزایش ناپایداری‌های جوی تا بعدازظهر فردا ( ۱۵ مرداد) وضعیت کیفیت هوای پایتخت رو به بهبود خواهد بود.

همچنین دما تا روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت.

میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ و در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۰۳ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.