| کد خبر: 171099 |

◄ فقط 15 درصد تهران در مقابل زلزله تاب‌آوری دارد

در حاشیه جلسه ستاد بحران شهرداری تهران، نجار رییس ستاد بحران شهر تهران، از تاب‌آوری تهران در برابر حوادث طبیعی به میزان ۱۵ درصد خبر داد.

تین نیوز

در حاشیه جلسه ستاد بحران شهرداری‌تهران، اسماعیل نجار رییس ستاد بحران شهر تهران، از تاب‌آوری تهران در برابر حوادث طبیعی به میزان ۱۵ درصد  خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، نجار تصریح کرد: علیرغم تلاش‌های سازمان و دستگاه‌ها در مواقع بحران ما تنها ۱۵ درصد تاب‌آوری در تهران را شاهد خواهیم بود.

رییس ستاد بحران شهرداری‌تهران یادآور شد: در تهران هشت گسل وجود دارد که آسیب‌پذیری تهران را در برای زلزله زیاد می‌کند و زلزله ملارد نشان داد تهران آماده نیست و آمادگی لازم در پایتخت برای مقابله با زلزله وجود ندارد.

اسماعیل نجار با بیان اینکه علم تاکنون نتوانسته زمان دقیق وقوع زلزله را مشخص کند، گفت: پس از زلزله ملارد بر اساس دستور وزیر کشور بررسی‌های گسترده‌ای به‌منظور کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله در دستور کار ستاد بحران شهرداری‌تهران قرار گرفت.

وی افزود: به‌منظور مقابله با زلزله مکانی برای ایجاد ستاد بحران در نزدیکی حرم امام در نظر گرفته‌شده است و پیش‌بینی‌شده ۲۰۰ بیمارستان صحرایی در مواقع بحران در این محل ایجاد شود.

 رییس ستاد بحران شهردار تهران، به تراکم ساخت‌وساز در تهران اشاره داشت و گفت: امدادرسانی در مواقع بحران تنها با بالگرد ممکن خواهد بود و پیش‌بینی‌ها در این خصوص صورت گرفته و مکان‌هایی به این منظور در تهران نشانه‌گذاری شده است.

نجار تاکید کرد: علیرغم تمام تلاش‌ها آمادگی لازم به‌منظور مقابله زلزله در تهران وجود نداشته و نیاز به آموزش بیش از گذشته در این بخش احساس می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.