| کد خبر: 62508 |

◄ آغاز خوب حمل و نقلی ها در بورس / توریل، صاحب بالاترین حجم معاملات گروه حمل و نقلی

تین نیوز |هرچند در آخر هفته گذشته نماد های حمل و نقلی، معاملات منفی را تجربه کردند اما  در آغازین روز کاری بازار سرمایه این روند سیر معکوس پیدا کرد وشرکت های حمل و نقلی شاهد معاملات مثبت در تمامی نمادها بودند.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آمار سازمان بورس اوراق بهادار، در اولین روز هفته جاری شنبه چهارده شهریور شاخص کل بازار سرمایه با 220 واحد رشد به رقم چهل و نه هزار 764 واحد رسید .

بر این اساس وبصادر با 35 واحد بیشترین تاثیر مثبت و فارس با 29 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم 57.3 میلیارد تومان رسید که خپارس با 4.9 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود .

در بازار فرابورس ، شاخص ایفکس 6 واحد رشد کرد و به رقم 738 واحد رسید . مارون بیشترین تاثیر منفی و ذوب بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند .ارزش معاملات در این بازار به رقم 147.2 میلیارد تومان رسید که بانک دی با 1.4 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود .

بر اساس این گزارش  در گروه حمل و نقلی شاهد معاملات مثبتی در تمامی نمادها بودیم بطوریکه نمادهای توریل و حپترو با صف خرید بسته شدند . توریل با بیش از 2 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را از آن خود کرد .

باید گفت این روند مثبت معاملات شرکت های حمل و نقلی در حالی  رقم خورد که چهارشنبه یازده شهریور ماه آخرین روز هفته گذشته گروه حمل و نقلی نمادهایش اکثرا با معاملات منفی به کار خود پایان دادند. توریل در حالی در محدوده منفی خود معامله شد که بیشترین حجم معامله را نیز در این گروه دارا بود و بیش از 1 میلیون سهم معامله شد .

گفتنی است همچنین در روز پایانی هفته گذشته،غدیر با 17 واحد بیشترین تاثیر مثبت و شیراز با 15 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند .

 ارزش معاملات در این بازار به 108.4 میلیارد تومان رسید که ونوین با 22.1 میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود .
در بازار فرابورس  نیز، شاخص ایفکس 2 واحد رشد کرد و به رقم 732 واحد رسید.پترول و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند . ارزش معاملات در این بازار به رقم 289.7 میلیارد تومان رسید.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهندس عمران 0 0

    سوژه، ابزارهای مالی بورس برای پیشبرد پروژه های ساخت تراموا و مونوریل و ریل باس و ترن ست شرکت های حمل و نقلی بورس شامل اوراق مشارکت, اوراق اجاره, اوراق بدهی, اوراق رهنی یا صکوک یا اوراق خزانه یا اوراق مرابحه