| کد خبر: 29736 |

موافقت نعمت‌زاده با واگذاری همه امور صنایع کوچک به سازمان صنایع کوچک

تین نیوز | معاون وزیر صنعت بر شناسایی و ارائه راهکارهای لازم برای تسهیل جهت سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی در شهرک ها و نواحی صنعتی تاکید کرد و گفت: وزیر صنعت با واگذاری همه امور مربوط به صنایع کوچک به سازمان صنایع کوچک موافقت کرد.
 
سید محمد علی سید ابریشمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، این تفاهم نامه را در جهت هم افزایی، هدایت و شناسایی ظرفیت‌های موجود و آتی واحدهای صنعتی در جهت ایفای نقش مؤثرتر و مفیدتر در توسعه پایدار شهرک‌های صنعتی موثر برشمرد و اظهارداشت: در حال حاضر وضعیت واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی  به خوبی استخراج شده و نسبت به مشکلات آنان اشراف کامل وجود دارد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: اما درمورد وضعیت واحدهای صنعتی کوچکی که خارج از شهرک‌ها ونواحی صنعتی فعالیت می کنند، اشراف کمتری وجود دارد، لذا امیدواریم با واگذاری امور صنایع کوچک به سازمان هرچه زودتر اطلاعات مربوط به وضعیت این واحدها نیز کامل شود.
 
ابریشمی با اشاره به موافقت کلی وزیر صنعت، معدن و تجارت به واگذاری همه امور مربوط به صنایع کوچک به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی  ایران، خاطر نشان کرد: در این خصوص نشست‌هایی با مقام عالی وزارت برگزار شده و مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی کوچک نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
 
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  اظهار امیدواری کرد با موافقت مقام عالی وزارت همه امور صنایع کوچک  در آینده ای نزدیک به این سازمان سپرده شود.
 
این تفاهم نامه  باتوجه به لزوم تعامل بخش خصوصی و دولتی در ارائه خدمت به بخش تولید و اهمیت مشارکت تشکل های مردمی به ویژه تشکل های تخصصی و حرفه ای در حوزه تولید و تجربیات و کاهش حجم تصدی‌های دولتی در خدمات رسانی به امر تولید، بین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و رئیس هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به امضا رسید.
 
براساس این تفاهم نامه، مقررشد هر دو مجموعه در تهیه و تدوین چشم انداز با افق 1404 شرکت شهرک‌های صنعتی کشور به منظور ساماندهی و نظم بخشی به فعالیت و تقویت بنگاه های قابل تأسیس با رویکرد خوشه های کسب وکار همکاری داشته و هماهنگی و مساعدت در برنامه ریزی و جذب مشترک سرمایه گذاران به جهت تسهیل شرایط ورود به شهرک‌ها و خوشه های کسب و کار بویژه با رویکرد تخصصی و آمایش جغرافیایی صورت گیرد.
 
برنامه ریزی در جهت بازسازی ، نوسازی و توسعه پایدار واحدهای تولیدی غیرفعال با رویکرد تولید محصولات با کیفیت دارای قابلیت صادرات  نیز از جمله محورهای همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران عنوان شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.