| کد خبر: 257456 |

◄ کاهش قیمت کامیون در بازار آغاز شد؛ ریزش تا کجا ادامه دارد؟

بر اساس اعلام فعالان بازار ماشین های سنگین قیمت کامیون در روزهای اخیر کاهش یافته و انتظار می رود این کاهش در هفته جاری نیز ادامه داشته باشد.

تین نیوز

بر اساس اعلام فعالان بازار ماشین های سنگین قیمت کامیون در روزهای اخیر کاهش یافته و انتظار می رود این کاهش در هفته جاری نیز ادامه داشته باشد.

بررسی قیمت های اعلام شده در مراکز خرید و فروش کامیون در هفته گذشته حاکیست این بازار با تکانه هایی مواجه شده است. زمزمه های کاهش قیمت کامیون از ابتدای هفته قبل در بازار شنیده می شد و قیمت پیشنهادی از سوی فروشندگان برای برخی کامیون ها 5 تا 10 درصد کاهش نشان می داد.

نقطه عطف این کاهش را باید در معاملات خودروهای سنگین در بورس کالا مشاهده کرد. در آخرین روز کاری هفته گذشته بورس کالا شاهد عرضه کامیون های کشنده فاو بود و قیمت ها در این عرضه به صورت ملموسی شکسته شد.

در معاملات روز چهارشنبه 24 خردادماه 1402 در گروه خودرویی‌ بورس کالا معاملات انجام شده با ریزش غافلگیر کننده قیمت کامیون روبرو شد. به این ترتیب پیش بینی ها در مورد رسیدن دامنه کاهش قیمت از خودروهای سبک به خودروهای سنگین تحقق پیدا کرد.

عرضه مهم این روز در خودروهای سنگین متعلق به شرکت سیبا موتور بود که تولید کننده کامیون های فاو در ایران است. این شرکت در آخرین عرضه خود در بورس کالا، یعنی تاریخ دوازده اردیبهشت ماه 1402، کامیون فاو را  حدود 4‌ میلیارد و ۱۰۵میلیون تومان به فروش رسانده بود در حالی که در عرضه چهارشنبه هفته قبل محصول این شرکت 3‌ میلیارد و ۳۹۱میلیون تومان قیمت خورد و با کاهش ۷۱۳میلیون تومانی روبرو شد.

فعالان بازار کامیون درباره علت کاهش قیمت ها در این بازار معتقدند بخشی از این کاهش به دلیل افت قیمت دلار در بازار غیررسمی اتفاق افتاده است. بخش دیگری از کاهش قیمت نیز از دید معامله گران بازار به دلیل عقب نشینی قیمت خودرو در بازار خودروهای سواری روی داده است.

یکی از فعالان بازار در این باره به خبرنگار تین نیوز می گوید: اخباری که از احتمال توافق بین ایران و آمریکا و آزادشدن منابع ارزی به گوش می رسد تاثیر کاهشی روی قیمت کامیون دارد چرا که به هر حال بخشی از قیمت های متورم کنونی در بازار کامیون، به دلیل حباب ناشی از انتظارات تورمی است.

این فعال بازار پیش بینی کرد کاهش قیمت این هفته نیز در بازار ادامه پیدا کند اما این کاهش قیمت کاملا به اخبار سیاسی وابسته است و اگر اخبار توافق ایران و آمریکا جدی تر شود ریزش های قابل توجه در انتظار قیمت کامیون خواهد بود.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    کامیون یک وسیله کاری است وباید قیمتش از یک میلیارد بالا نباشد این راهکار باعث میشود ناوگان نوسازی شود وخودروهای فرسوده سریعا از چرخه حذف شود

  • شهرام 0 0

    من ۳۲ سال است که پایه یک دارم و همش برای مردم کار کردم سال پیش میخواستم با آموخته خود یک کامیون بخرم که قیمت‌ها به فضا رفت دیگه قیدشو زدم مگه چند تا بنگاه دار بتونن بخرن و بین خودشون بفروشن با این قیمت‌ها واین همه ماشین دیگه قسطی خریدن هم نمتونه جوابگو باشه