| کد خبر: 245712 |

همه کارتخوان‌ها تا پایان این هفته دارای پرونده مالیاتی می‌شوند

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: حدود ۲۸۰ هزار دستگاه کارتخوان هنوز پرونده مالیاتی ندارند که این هفته به این شبکه متصل می‌شوند.

تین نیوز

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: حدود ۲۸۰ هزار دستگاه کارتخوان هنوز پرونده مالیاتی ندارند که این هفته به این شبکه متصل می‌شوند.

به گزارش تین نیوز، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: بیش از ۹۰ درصد کارتخوان‌ها و ابزار‌های پرداخت در کشور پرونده مالیاتی دارند که حدود ۲۸۰ هزار دستگاه باقی مانده هم این هفته به این شبکه متصل می‌شوند.

مهران محرمیان ، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در خصوص آخرین وضع کارتخوان‌ها گفت: در حال حاضر با اقدامات مشترک بانک مرکزی، شبکه پرداخت و سازمان امور مالیاتی، بیش از ۹۰ درصد از کارتخوان‌ها و ابزار‌های پرداخت دارای پرونده مالیاتی شده اند و تعداد کمی , حدود ۲۸۰ هزار دستگاه کارتخوان باقی مانده که در این هفته به این شبکه متصل خواهند شد.

محرمیان افزود اگر پرونده مالیاتی شبکه‌های پرداخت، تا زمان داده شده تشکیل نشود، مطابق رویه‌ای که در چند ماه گذشته پیگیری شده، قطع خواهد شد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی همچنین در خصوص موضوع حساب‌های شخصی و تجاری عنوان کرد: در این حوزه تلاش کردیم کار به نحوی انجام شود که مردم کار خاصی برای این موضوع متقبل نشوند؛ بنابراین حساب‌های اشخاص حقوقی، حساب پشت کارتخوان‌ها و حساب افرادی که خود به عنوان حساب تجاری به سازمان امور مالیاتی اعلام کردند، همگی به صورت خودکار بین دو سازمان رد و بدل خواهد شد و به عنوان حساب تجاری ثبت می‌شوند و اطلاعات آن‌ها به سازمان مالیاتی داده خواهد شد.

محرمیان گفت: شماری از حساب‌هایی که رفتار تجاری دارند، ولی به عنوان حساب شخصی ثبت شده‌اند، شناسایی شده و مطابق قانون برنامه و بودجه و مصوبه شورای پول و اعتبار به سازمان امور مالیاتی به صورت دوره‌ای اعلام شده و در این سازمان در دست بررسی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.