| کد خبر: 196602 |

تاخیر 10 روزه عربستان برای تحویل نفت به مشتریان

پس از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو اکثر خریداران نفت عربستان با درخواست آرامکو برای به تعویق انداختن ارسال محموله هایشان در اکتبر تا ۷ الی ۱۰ روز مواجه شده اند.

تین نیوز

پس از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو اکثر خریداران نفت عربستان با درخواست آرامکو برای به تعویق انداختن ارسال محموله هایشان در اکتبر تا ۷ الی ۱۰ روز مواجه شده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم به نقل، پس از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو که تولید نفت خام سبک این شرکت را کاهش داده ، عربستان درجات نفت خام خود را تغییر داده و تحویل محصولات نفتی و نفت خام را به مشتریانش چند روز به تعویق می‌اندازد.

  اکثر خریداران نفت عربستان با درخواست آرامکو برای به تعویق انداختن ارسال محموله هایشان در اکتبر تا 7 الی 10 روز مواجه شده اند و به این شرکت زمان بیشتری برای تنظیم عرضه نفت و محصولات نفتی از ذخایر و پالایشگاه هایش و صادرات آن داده اند.

 طبق اطلاعات منابع آگاه و اطلاعات دریافت شده از ریفینیتیو و کپلر، حداقل 3 سوپرنفتکش که در این هفته نفت خام عربستان را برای چین و هند بارگیری کرده بودند، درجه نفت خود را از سبک به سنگین تغییر داده اند و از اکثر خریداران آسیایی درخواست شده محموله هایشان را در سپتامبر و اکتبر با تأخیر دریافت کنند و درجه نفت درخواستی آنها هم تغییر کند.

یوتیپک، بخش تجارت سینوپک، بزرگترین پالایشگاه آسیا، در همین ماه به جای نفت سبک و فوق سبک عرب، نفت سنگین عربستان را دریافت می‌کند.

 نفتکش بزرگ کالاموس هم نفت سنگین عربستان را به جای نفت فوق سبک آن برای شرکت نفت هند بارگیری می کند.

 یک تحلیلگر نفتی گفت عربستان سعودی در حال بیرون کشیدن نفت سنگین عرب از ذخایر خود است تا آن را جایگزین درجات سبک تر نفت کند.

 این تحلیلگر گفت:« عربستان سعودی در حال حاضر 170 تا 175 میلیون بشکه نفت ذخیره دارد که می تواند 25 روز دوام بیاورد ولی در عمل این زمان کمتر است».

دو پالایشگاه کره جنوبی هم توافق کرده اند به جای نفت سبک عربستان، نفت متوسط و سنگین آن را در ماه جاری و ماه بعد دریافت کنند.

 پس از بسته شدن یک  خط لوله نفت خام عربستان به بحرین، صادرات نفت خام بحرین هم مختل شده است. نفتکش بزرگ تانگو که قرار بود نفت خام متوسط عربستان را طی چند روز گذشته در رأس التنوره به مقصد ژاپن بارگیری کند، هنوز منتظر است.

 قیمت انواع نفت خام و میعانات گازی خاورمیانه و روسیه به خاطر اختلال در عرضه عربستان افزایش یافته است.

 انتظار می‌رود تغییر در درجه نفت خام عربستان و تأخیر در بارگیری آن ها در اکتبر هم ادامه داشته باشد در حالی که عربستان قول داده تولید خود را تا آخر سپتامبر به ظرفیت کامل بازگرداند.

 علاوه بر نفت خام، عربستان در تحویل محموله های دیزل به مشتریانش هم 4 تا 7 روز تاخیر خواهد داشت.

 طبق گفته  یک منبع آگاه دیگر، عربستان سعودی دو محموله دیزل خریده که قرار است از طرف پالایشگاه های عربستان به اروپا و آفریقا فروخته شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.