| کد خبر: 190915 |

◄ تائید کاهش 40 درصدی تولید خودروهای تجاری در دو ماهه نخست امسال

متاسفانه تولید خودروهای تجاری در دوماهه اول سال نسبت به مشابه سال 97 با افت 40 درصدی مواجه شده است. کاهش تولید خودرو در بخش کامیون و اتوبوس‌های دیزلی بیش‌تر بوده است.

تین نیوز

دبیر انجمن خودروسازان با تائید کاهش 40 درصدی تولید خودروهای تجاری ایران در مقایسه با سال گذشته، گفت: با این اتفاق، کشور ما در جایگاه بیست و یکمین تولیدکننده خودروهای تجاری در جهان جای گرفت.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، احمد نعمت‌بخش به گزارش انجمن جهانی خودروسازان، اشاره داشت و افزود: تولیدات خودروهای تجاری در ایران در دوماهه نخست سال به دلیل برخی تحریم‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان این که بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای تجاری در جهان به ترتیب آمریکا، چین، مکزیک، ژاپن و کانادا در گزارش انجمن جهانی خودروسازان معرفی شده‌اند، افزود: طبق اعلام انجمن جهانی خودرو در سال گذشته در زمینه تولید کامیون، ایران نسبت به سال 96  که توانسته بود 17 هزار کامیون تولید کند با کاهش28 درصدی روبه‌رو شد و در سال 2018 تنها توانست 12هزار کامیون تولید کند.

به گفته نعمت بخش متاسفانه تولید خودروهای تجاری در دوماهه اول سال نسبت به مشابه سال 97 با افت 40 درصدی مواجه شده و این کاهش تولید  در بخش کامیون و اتوبوس‌های دیزلی بیش‌تر  بوده است.

دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به این‌که تولید وانت‌بار در دوماه نخست سال 98 با کم‌ترین افت مواجه بوده است، گفت: باید پذیرفت این شرایط در کشور حاکم است و صنعت خودرو کشور با شرایط ویژه‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند.

نعمت بخش به تمایل شرکای خارجی بر استفاده از قطعات تولید شده خودشان  اشاره کرد و گفت: برخی از قطعات اصلی خودروهای تجاری در کشور تولید می‌شوند اما برای کامل کردن خودروهای تجاری کافی نیست.

وی بالا رفتن نرخ ارز را یکی از دلایل افزایش قیمت خودروهای تجاری و کاهش توان خرید و نوسازی دارندگان این نوع خودروها دانست و ابراز داشت: قیمت میلیاردی خرید یک دستگاه اتوبوس با توجه به نرخ کرایه‌ها برای کم‌تر سرمایه‌گذاری ایجاد انگیزه می‌کند تا در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

دبیر انجمن خودروسازان به تعطیلی پروژه‌های خودروهای تجاری از جمله کامیون در کشور به دلیل تشدید تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی ایران، افزود: وقتی تقاضا برای خرید کامیون و اتوبوس بین‌شهری در کشور افزایش پیدا می‌کند که پروژه‌های عمرانی فعال شوند.

نعمت بخش به خروج شرکای خودروساز تجاری از ایران از جمله اسکانیا، دایملر، بنز و ولوو پس از خروج امریکا از برجام پرداخت و گفت: تحریم‌ها در بخش واردات خودروهای ساخته شده اعمال نمی‌شود اما در سالی که رهبر انقلاب آن‌را سال اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل نام‌گذاری کرده‌اند قطعا کسی به واردات خودروها ساخته شده به رغم تولید مشابه آن در کشور، اقدام نخواهد کرد.

دبیر انجمن خودروسازان به این نکته نیز اشاره کرد که کشورهای بنام خودروساز از بیم تحریم‌های آمریکا از همکاری با صنعت خودرو ایران دوری می‌کنند و قطعه به ایران نمی‌فروشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.