| کد خبر: 178745 |

◄ نرخ واقعی ارز 7 هزار تومان است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: اگر دولت بتواند نرخ ارز را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین کند نرخ واقعی ارز بیش از 6 الی 7 هزار تومان نخواهد بود.

تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: اگر دولت بتواند نرخ ارز را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین کند نرخ واقعی ارز بیش از 6 الی 7 هزار تومان نخواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، جمال رازقی گفت: اگرچه تاثیر تحریم‌ها بر روی اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست اما نباید فراموش کرد آن قدر که عوامل دیگر ازجمله عدم مدیریت درست توانسته‌ بر روی اقتصاد کشور ایران تاثیر  بگذارد تحریم‌ها نتوانسته‌اند به این اندازه اقتصاد کشور را دچار مشکل کنند.

او افزود: با یک بررسی وضعیت اقتصادی و درآمدهای کشور متوجه می‌شویم که در سال‌های‌ گذشته تاکنون دولتمردان با تکیه بر فروش نفت و تقسیم پول ناشی از درآمد آن در میان مردم باعث شدند تا مشکلات عدید‌ه‌ای در این بخش ایجاد شود.

این فعال اقتصادی ادامه داد: متاسفانه سال‌ها است که سیاست کشور درباره وضعیت نفت تغییر نکرده و دولتمردان با تکیه بر نفت اقتصاد کشور را می‌چرخانند و اقتصاد کشور همچنان متکی بر فروش نفت است.

رازقی گفت: با یک ارزیابی و بررسی از اقداماتی که کشور آمریکا در جهت اعمال تحریم‌ها انجام می‌دهد متوجه می‌شویم که آمریکایی‌ها در بیشتر دوران برای اعمال تحریم‌ها اقدام به ایجاد تیم تحریم می‌کنند،  آن‌ها حتی سخنگوی خود را در این بخش مشخص و معرفی می‌کنند اما ما هنوز اطلاع درستی از تیم مقابله با تحریم نداریم.

او افزود آشفته کردن بازار ارز، اختلال در صادرات کشور، اختلال در تولید، تعطیلی بنگاه‌ها، ریزش تعداد شاغلان و ... از اقداماتی است که تیم مقابله با تحریم باید برای آن برنامه‌ریزی کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.