| کد خبر: 171818 |

◄ انتقاد از احداث پارک‌آبی و دریاچه مصنوعی با حق‌آبه دریاچه ارومیه

طبق مصوبات قانونی، آبی از حوزه آبریز دریاچه ارومیه به کشاورزی نمی‌دهند بااین‌حال احداث دریاچه مصنوعی و ایجاد آب‌بند در اطراف تبریز، خیانت بزرگی به دریاچه ارومیه و ۵میلیون نفر جمعیت ساکن حوضه آبریز کرد.

تین نیوز

ایجاد دریاچه مصنوعی در آذربایجان‌شرقی با حق‌آبه دریاچه ارومیه یک خیانت بزرگ است.

فرهاد سرخوش، مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اعلام این خبر افزود: طبق مصوبات قانونی، آبی از حوزه آبریز دریاچه ارومیه به کشاورزی نمی‌دهند بااین‌حال احداث دریاچه مصنوعی و ایجاد آب‌بند خیانت بزرگی به دریاچه ارومیه و ۵میلیون نفر جمعیت ساکن حوضه آبریز بود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا،  سرخوش با اشاره به نامه‌نگاری با رئیس سازمان محیط‌زیست برای پیگیری این موضوع افزود: این سازمان به استاندار آذربایجان‌شرقی و وزیر نیرو اعلام کرده است که طرح ایجاد دریاچه مصنوعی از حق‌آبه دریاچه ارومیه باید متوقف شود.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با ابراز تأسف از اقدام آذربایجان‌شرقی و اینکه مسیر حرکت ریزگردها باوجود خشکی دریاچه به سمت این استان است و بیشترین خسارت را خواهد دید عنوان کرد:  ایجاد پارک آبی در چنین وضعیت نامناسب ذخایر آبی کشور غیرمنطقی است.

سرخوش با اشاره به اینکه تراز امروز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۴۶ است گفت: مساحت دریاچه  ۱۹۵۳ کیلومترمربع و حجم آب نیز یک میلیارد و ۴۰۰میلیون مترمکعب گزارش‌شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نکرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.