| کد خبر: 170746 |

یک واکنش مهم به رکورشکنی قیمت ارز و سکه

بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه ای درباره تحولات اخیر بازار ارز و طلا توضیحاتی را ارائه و تاکید کرد که تحولات غیرعادی اخیر تناسبی با واقعیات اقتصادی و توان ارزی کشور ندارد.

تین نیوز

بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه ای درباره تحولات اخیر بازار ارز و طلا توضیحاتی را ارائه و تاکید کرد که تحولات غیرعادی اخیر تناسبی با واقعیات اقتصادی و توان ارزی کشور ندارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از بانک مرکزی در این اطلاعیه آمده است: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حسب وظیفه ذاتی و قانونی خود، تحولات اخیر در بازار ارز و طلا را که عمدتاً ناشی از توطئه دشمنان کشور و در راستای ایجاد التهاب در اقتصاد و سلب آرامش روانی از مردم است به دقت زیرنظر دارد.

بانک مرکزی در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر اینکه این تحولات غیرعادی، تناسبی با واقعیات اقتصادی و توان ارزی کشور ندارد، افزود: این بانک برنامه های مقتضی و رویکردهای جدیدی را که در برنامه اعلامی رییس‌کل جدید نیز آمده بود در دست تهیه دارد که ظرف روزهای آینده عملیاتی کرده و اطلاع رسانی لازم را در این خصوص به عمل خواهد آورد.

 هیات دولت در جلسه روز سوم مردادماه عبدالناصر همتی را به عنوان رییس‌کل جدید بانک مرکزی برگزید.

همتی عصر روز شنبه در آیین معارفه رییس‌کل جدید بانک مرکزی با تاکید براینکه این بانک ستون اقتصاد کشور است، گفت: افزایش تاب آوری اقتصاد در مقابل دشمنان بسیار ضروری است.

وی تاکید کرد: دشمنان با اعمال تحریم به دنبال از بین بردن سرمایه اجتماعی دولت و القای ضعف در اداره کشورند که امیدواریم این تهدید را به فرصتی به اصلاح نظام بانکی تبدیل کنیم.

رییس‌کل جدید بانک مرکزی تصریح کرد: وضعیت کنونی بازار ارز محصول ناترازی بانک مرکزی و سردرگمی در سیاست‌های ارزی است.

وی ادامه داد: فقدان کنترل جریان نقدینگی، خلق نقدینگی در شبکه بانکی، نبود جایگزین مناسب برای ارز و سکه و طلا و ایجاد جو بدبینی در ذهن مردم نسبت به آینده، از برنامه های دشمنان است.

رییس‌کل جدید بانک مرکزی افزود: برنامه هایی را در این زمینه به رییس جمهوری ارایه کرده‌ام.

همتی گفت: تلاش من بر حفظ قدرت ارزی کشور و اعتبار بانک مرکزی استوار خواهد بود. اصلاح ناترازی در شبکه بانکی، جلوگیری از بی انضباطی در نظام بانکی و مهار نقدینگی با ابزارهای پولی و بانکی نیز مورد تاکید است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.