| کد خبر: 158234 |

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه:

لایحه بودجه 97 بدون هیچ کسری بسته شد

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به ادعای کسری 137 هزار میلیارد تومانی لایحه بودجه 97 (بدون نفت) تاکید کرد: لایحه بودجه سال آینده بدون هیچ‌گونه کسری بودجه‌ای در سطح منابع و مصارف معادل 368 هزار میلیارد تومان به ‌دقت بسته ‌شده است.

تین نیوز

همانند سال‌های گذشته دولت از منابع نفتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و تامین زیرساخت و رفع محرومیت‌ها و همچنین حمایت از بخش خصوصی و انجام وظایف حاکمیتی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استفاده می‌ کند.

به گزارش تین نیوز از ایرنا امیر باقری گفت: در تنظیم لایحه بودجه 1397 تمامی ارقام در کمال شفافیت و بر اساس عملکردهای گذشته و واقعیت‌های پیش رو و با تعامل دستگاه‌های اجرایی برآورد شده و از این حیث لایحه بودجه سال آتی نسبت به لوایح گذشته سرآمد است.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس به این نکته اشاره کرده که منابع حاصل از نفت و برداشت از صندوق توسعه ملی در لایحه معادل 137 هزار میلیارد تومان است که اگر آن را از بودجه حذف کنیم، کل منابع به این اندازه کاهش می‌یابد؛ جدا از اینکه این رقم چه میزان صحیح است یا خیر باید ازنظر کارشناسی به این موضوع توجه شود که نمی‌توان و نباید این رقم را به ‌عنوان کسری بودجه معرفی کرد و در ذهن مردم ایران این شبهه نادرست را اشاعه داد.

باقری تاکید کرد: هیچ‌گاه و در هیچ مرجع علمی کسری بودجه را این‌گونه تعریف نکرده اند؛ دولت هرساله با استفاده از منابع نفتی، حجم بزرگی از کارهای عمرانی و حمایت‌های متفاوت از بخش خصوصی یا وظایف حاکمیتی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی را پیش‌بینی و انجام می‌دهد اما تعریف منابع نفتی به‌ عنوان کسری بودجه توسط مرکز پژوهش‌ها، بیانی غیرکارشناسی و انحرافی است.

وی با اشاره به اینکه بیان موضوعات غیرکارشناسی و ابهام ساز از یک جایگاه پژوهشی جای تاسف دارد، افزود: ازنظر سازمان برنامه‌وبودجه همانند سال‌های گذشته دولت از منابع نفتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی و تامین زیرساخت و رفع محرومیت‌ها و همچنین حمایت از بخش خصوصی و انجام وظایف حاکمیتی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استفاده می‌ کند.

سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: منابع و مصارف لایحه بودجه با دقت و شفافیت برآورد و تدقیق شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.