| کد خبر: 150124 |

ضرورت تبادل اطلاعات بین شرکت‌های ایران و ژاپن

مشاور بخش تحقیقات خارجی سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) به اتاق ایران آمد و در نشست معاون بین‌الملل اتاق بر شکل‌گیری همکاری‌های مشترک میان ایران و ژاپن و ضرورت تبادل اطلاعات در مورد شرکت‌های دو طرف تاکید کرد.

تین نیوز

مشاور بخش تحقیقات خارجی سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو) به اتاق ایران آمد و در نشست معاون بین‌الملل اتاق بر شکل‌گیری همکاری‌های مشترک میان ایران و ژاپن و ضرورت تبادل اطلاعات در مورد شرکت‌های دو طرف تاکید کرد.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، معاون بین‌الملل اتاق ایران با استقبال از روحیه مثبت در ژاپن برای ارتقای همکاری‌ها با ایران گفت: ضروری است دو طرف هر چه زودتر سطح روابط خود را به میزان قبل از تحریم‌ها برگردانند. محمدرضا کرباسی افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی همکاری‌های اقتصادی با ایران را شروع کرده‌اند؛ بانک‌های اروپایی و آسیایی هم همکاری‌های بانکی خود را با ایران از سر گرفته‌اند؛ می‌توان گفت قسمت زیادی از مشکلات که مربوط به بانک‌های کوچک است از بین رفته و مشکلاتی که مربوط به بانک‌های بزرگ و وابسته آمریکا است، باقی‌مانده است. کرباسی همچنین به همکاری کره‌جنوبی با ایران اشاره کرد و گفت: درحال‌حاضر کره هشت میلیارد یورو خط اعتباری برای سه بیمارستان، نیروگاه و صنایع پتروشیمی اختصاص داده و علاقه خود را برای تولید برند مشترک لوازم‌خانگی با ایران نشان داده است.

معاون بین‌الملل اتاق ایران گفت: شرکت‌های ژاپنی هم باید از فرصت‌های پیش‌رو استفاده کافی را برده و برای سرمایه‌گذاری مشترک با ایران گام بردارند. کرباسی محیط‌زیست، ماشین‌آلات، خودروسازی، گردشگری و کشاورزی را از زمینه‌های مستعد همکاری دو طرف برشمرد. وی همچنین دسترسی به انرژی و حمل‌ونقل ارزان را از مزیت‌های همکاری مشترک با ایران برشمرد و بر آمادگی اتاق ایران برای تسهیل همکاری‌های بخش‌های خصوصی دو کشور تاکید کرد. او تسهیل صدور ویزا برای تجار دو طرف را مهم دانست و گفت: انتظار داریم سفارت ژاپن معرفی‌نامه اتاق ایران را برای تجار و فعالان اقتصادی موردتوجه قرار داده و صدور ویزای تجاری را منوط به داشتن دعوت‌نامه نکند. مشاور بخش تحقیقات خارجی جترو با اشاره به مشکلات بانکی گفت: گشایش ال‌سی برای کار با ایران هنوز مشکلاتی دارد و شرکت‌های ژاپنی هم در برقراری رابطه با ایران آرام حرکت می‌کنند و بازار آمریکا و فعالیت دیگر کشورها با ایران را رصد می‌کنند. یوشی یاماموتو با تاکید بر تمایل کشورش برای از سرگیری‌ همکاری‌های اقتصادی با ایران گفت: شرکت‌های ژاپنی تمایل زیادی برای همکاری با ایران دارند و در زمینه‌های صنایع غذایی و قطعات اتومبیل، ایرانی‌ها ظرفیت‌های زیادی دارند و دو طرف می‌توانند همکاری مشترک داشته باشند.

یوشی یاماموتو نیز بر ضرورت تقویت روابط تجاری میان دو طرف تاکید کرد و گفت: ژاپن تنها نباید صادرکننده کالاهای خود به ایران باشد و باید تولید مشترک مبنای همکاری‌های دو طرف قرار گیرد. مشاور بخش تحقیقات خارجی جترو گفت: دو کشور می‌توانند با استفاده از تکنولوژی و دانش ژاپنی در کشورهای ثالث به‌ویژه کشورهای آفریقایی در زمینه تولید کالاهای مصرفی همکاری کنند. وی همچنین به لزوم تبادل اطلاعات میان تجار دو کشور تاکید کرد و گفت: شرکت‌های ژاپنی اطلاعات کافی و دقیق از شرایط اقتصادی و ظرفیت‌های ایران و همچنین تجار و فعالان اقتصادی ندارند و باید اطلاعات دقیق میان تجار دو طرف منتقل شود. یاماموتو همچنین با اشاره به سخنان کرباسی در مورد صدور ویزا گفت: سازمان جترو حداکثر تلاش خود را در این زمینه برای صدور ویزا انجام می‌دهد و با وزارت خارجه در این زمینه مذاکره خواهد کرد.

 

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.