| کد خبر: 147829 |

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

65 میلیون دلار محصولات کشاورزی از قزوین به خارج از کشور صادر شد

مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : طی چهار ماهه گذشته بیش از 65 میلیون و دویست هزار دلار محصولات کشاورزی از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است .

تین نیوز

 مدیرتوسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : طی چهار ماهه گذشته بیش از 65 میلیون و دویست هزار دلار محصولات کشاورزی از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است .

شهرام رحمانی در گفتگو با مهر اظهار کرد: برنامه ریزی و هدف گذاری برای توسعه صادرات در سالجاری برای 340 میلیون دلاری محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی انجام شده که طی چهار ماهه نخست سال 29درصد آن محقق شده است.

وی افزود: طی چهار ماهه اول سالجاری بیش از 24 میلیون دلار محصولات کشاورزی شامل؛ کشمش، عسل، پسته و انواع سبزیجات از استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است.

رحمانی اضافه کرد : همچنین طی این مدت بیش از 10 میلیون و دویست هزار دلار محصولات کشاورزی همچون؛ گوجه فرنگی، هندوانه، ملون و خربزه از سایر مبادی صادر شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : سهم بخش صنایع تبدیلی از صادرات محصولات کشاورزی در استان معادل 31 میلیون دلار است که برابر 14 درصد کل صادرات استان می باشد که شامل کالاهایی مانند؛ سرکه، چیپس، سیب‌زمینی سرخ‌شده و نیمه آماده‌شده، ماکارونی، شیرخشک، رب گوجه، انواع سس، نشاسته، آدامس و آرد گندم است.

به گفته ی وی؛ در راستای اهمیت اقتصاد مقاومتی؛ دو مکان پایانه صادراتی در پناه آباد شهرستان تاکستان با حضور معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین افتتاح شده است.

رحمانی با بیان اینکه؛ استان قزوین یکی از مهم‌ترین مناطق کشاورزی کشور محسوب می شود اظهار داشت: قزوین ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه و نقش بی‌بدیل در توسعه بخش کشاورزی دارد و یکی ازمناطق عمده تولید محصولات فندق، پسته، زغال‌اخته، انگور و کشمش و سایر محصولات باغی در ایران است.

وی اضافه کرد : براساس آمار موجود؛ استان قزوین در زمینه خرید محصول گندم و تولید محصولات صنعتی کشاورزی جایگاه برتر کشوری دارد.

رحمانی خاطر نشان کرد: در همین راستا استان قزوین مقام نخست تولید انگور و کشمش ، رتبه سوم تولید پسته، رتبه اول در تولید مرغ اجداد، ذرت علوفه ای و زغال اخته و همچنین رتبه دوم تولید محصول خربزه و فندق و از نظر کیفیت رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

رحمانی یاد آور شد : فرآورده های تبدیلی، لبنی، کشمش، پسته، سبزیجات، محصولات گلخانه ای و باغی و شیلاتی از جمله توانمندی های استان برای صادرات به سایر کشورها است.

وی تاکید کرد : استان قزوین با داشتن ظرفیت ها و پتانسیل مستعد کشاورزی می تواند با تولید محصولات کمی و کیفی بر طبق استانداردهای جهانی و همچنین بسته بندی مناسب آنها نقش مهمی در توسعه صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور داشته باشد که از این توانایی ها باید بخوبی بهره برد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.