| کد خبر: 260050 |

قطار حومه ای اصفهان بهارستان کی افتتاح می شود؟

قطار حومه ای کلانشهر تهران هشتگرد، قطار حومه ای تهران پردیس ، قطار حومه ای اصفهان بهارستان ، قطار حومه ای مشهد گلبهار و قطار حومه ای تهران پرند با پیشرفت های فیزیکی متفاوت در حال احداث است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید آخرین وضعیت پروژه های قطار حومه ای شهرهای جدید را تشریح کرد و از فرآیند تکمیل پروژه قطار حومه ای تهران پرند خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری با یادآوری اینکه وظیفه اصلی شرکت عمران شهرهای جدید در کنار احداث مسکن تامین بخشی از خدمات زیربنایی و روبنایی است گفت: هم اینک پنج پروژه قطار حومه ای در شهرهای جدید در حال تکمیل و احداث است که در مراحل مختلف پیشرفت قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطار حومه ای کلانشهر تهران هشتگرد، قطار حومه ای تهران پردیس ، قطار حومه ای اصفهان بهارستان، قطار حومه ای مشهد گلبهار و قطار حومه ای تهران  پرند با پیشرفت های فیزیکی متفاوت در حال احداث است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید توضیح داد: قطار حومه ای تهران هشتگرد به طول ۲۵.۸ کیلومتر با ۲ ایستگاه با پیشرفت ۹۹ درصد هم اینک در حال بهره برداری است و بخش باقیمانده آن نیز به زودی به اتمام خواهد رسید.

جعفری درباره پروژه های قطار حومه ای شهرهای جدید توضیح داد: قطار حومه ای اصفهان بهارستان با ۱۵ کیلومتر طول به تعداد ۲ ایستگاه پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصد دارد. همچنین قطار حومه ای مشهد گلبهار با ۴۰ کیلومتر طول و تعداد ۳ ایستگاه دارای ۳۴.۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قطار حومه ای تهران پرند به طول ۱۹ کیلومتر با تعداد یک ایستگاه با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر پروژه هایی است که توسط شرکت عمران شهرهای جدید در همکاری با شهرداری تهران در حال تکمیل است.

به گفته وی، قطار حومه ای تهران-پردیس در حال انطباق مطالعات با ضابطه ۷۷۷ و اخذ شورای عالی ترافیک است. بر اساس پیش بینی ها در این مسیر نیز ۲ ایستگاه در نظر گرفته شده و طول این مسیر ریلی بین پایتخت و شهر جدید پردیس ۲۰ کیلومتر است.

وی در بیان بخشی از فرآیند تکمیل و ساخت قطار تهران پرند گفت: قطار تهران پرند توسط شهرداری تهران در حال تکمیل است و شرکت عمران شهرهای جدید بخشی از منابع آن را به میزان ۷۵۰ میلیارد تومان از محل تهاتر اراضی شهر جدید پرند تامین و پرداخت کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 2 0

    چرا مطلب تکراری میزارید

  • رضا 14 1

    راه اندازی مترو اصفهان به بهارستان کمک شایانی به کاهش بار ترافیکی سنگین جاده و کاهش خطرات و کاهش مصرف سوخت میکنه بسیار واجبه و باید زودتر راه اندازی بشه که متاسفانه کار واقعا کند پیش میره

  • ناشناس 2 1

    یکی‌ از پروژه های مهم که هیچ مدیر و مسئولی بهش توجهی نداره طرح ساخت نیمه جنوبی خط ۲ مترو کرج از ایستگاه شهید سلطانی تا منطقه فردیسه ، فردیس و ملارد بیش از ۱ میلیون نفر ساکن داره بیش از ۳۰۰ هزار نفر هم در شرق این منطقه یعنی سمت اندیشه و سمت غرب این منطقه یعنی به سمت محمد شهر ساکن هستند و این جمعیت ۱.۳ میلیون نفر ، هیچ گونه وسیله حمل و نقل عمومی درست ، استاندارد و منظم ندارد تاکسی و سرویس های اینترنتی که گران است و نمی شود دائم استفاده کرد اتوبوس های حومه هم‌ که داغون هستند معلوم نیست کی حرکت کنند کی برسند و ممکنه اصلا نرسند ! در نتیجه سر صبح یک جمعیت وحشتناکی ماشین شخصی روشن می کنند وارد بزرگراه کرج تهران می شن تا این بزرگراه سر صبح ها به یک پارکینگ بزرگ تبدیل بشه و عصر هم برنامه همینه چون این جمعیت می خوان برگردن به این شکل ، یکی از مهم ترین جاده های ترانزیتی مملکت ، ۴ ۵ ساعت در روز عملا به درد ترانزیت نمی خورد و البته صدها هزار نفری که باید تو این بزرگراه جان بدن تا به مقصد برسن صبح زودتر بیدار بشن بلکه برسن یا ۳ ۴ صبح بزنن بیرون و بیان دم در محل کارشون و تو ماشین چرتی بزنند و عصر هم‌ جنازشون برسه و نتونن به خانواده برسن طبیعتا این ها انرژی و اعصاب رسیدگی به ارباب رجوع را هم ندارند تهران هم که از ترافیک و آلودگی هوا به همین اشکال متاثر می شه خب این خط مترو ساخته بشه این جمعیت می تونن با خط ۲ متروی کرج به خط ۵ مترو تهران برسند و با این خط به کل شبکه مترو تهران وصل بشن . من خودم غرب تهران می شینم و جدا یکسری تصمیم گیری برام جای سوال می گذاره چرا این ۱۵ کیلومتر خط مترو که در شرایط ساخت ساده تری هم قرار داره قیمت ساختش و زمان ساختش هم کمتره و برای یک جمعیت ۱.۳ میلیون نفری هم هدف گذاری می شه حتی تو اخبار و دایره ادبیات و گفتار مسئولین هم نیست اما خط حدودا ۳۰ کیلومتری مترو تا رودهن که در شرایط سخت کوهستانی هم اجرا می شه هزینه هاش و زمانش هم خیلی بیشتر می شه و کل جمعیت این مناطق به حدود ۲۰۰ هزار نفر هم بیشتر نمی رسه تو الویت ساخت قرار می گیره ! ای کاش یک مسئولی گیر بیاد و بیاد توضیح بده چه جوری الویت بندی می کنید ؟ حتی شما حساب کنید از کنار اکباتان به سمت غرب حرکت کنید مناطق مسکونی و شهرک ها و کارخانه های صنعتی کنار لشگری را حساب کنید امثال تهرانسر را جمع بزنید قلعه حسن خان ، شهریار اندیشه ، فردیس ملارد تا منطقه صفادشت و فرودگاه پیام را هم تو معادله بیارید می بینید این مناطق به طول حدودی ۵۰ کیلومتر ، اندازه کشور قطر جمعیت دارند و با این جمعیت که بشدت هم افزایشیه هیچ گونه مدل حمل و نقل عمومی درست و منظمی ندارند ! و تو الویت ها هم نیستند !!! بعد پرسیده می شود که چرا شهر تهران آنقدر ترافیک داره و هواش آلودس ! به شخصه متوجه مدل الویت بندی اجرایی پروژه ها نمی شم چنانکه متوجه نمی شم چرا الویت اجرایی در خط ۲ مترو کرج رفت به سمت اجرای یک تکه به درد نخور و غیر متصل آن وسط درحالیکه الویت به اجرای قطعه شهید سلطانی تا طالقانی می رفت خیلی منطقی تر می بود چون مردم می تونستن از خط ۵ تغییر مسیر بدن .

  • حمید 10 0

    مترو اصفهان بهارستان تاریخی شد واقعا مسئولین خجالت بکشند تا کی دیگه باید مردم صبر کنند

  • ناشناس 1 0

    ۱۴۳۰انشاالله چون کارگر فقط افغانی هست ایرانی با این حقوق کار نمیکنه حق وحقوق باید جهانی بشه وگرنه ایران ۹۹درصد کارگرها نابودش میکنند

  • شهروند 3 0

    خدا لعنت تان کند از صدر تا ذیل که فقط خوب حرف میزنید

  • ناشناس 4 0

    مثل سگ دروغ میکن

  • مجید 5 1

    سال ۹۵تابلو زدن نوشتن آغاز ریل گذاری مترو بهارستان تا الان ۷سال دروغگفتن حتما میرید تو بهشت

  • Sh 2 0

    شرم اوره،، شرم اوره یک مترو اینهمه سال طول کشید امارات و کشورهای عربی به کجا رسیدن و ما کجا،،‌ مترو وسیله حمل و نقل و ساده ترین و بحق ترین حق مردم و شهریت شهر هست در کشورهای دیگه سریع به بهره برداری میرسه اینجا چخبره چه معماری های خاص و تکنولوژی های عجیب بنا میشه و ما اندر خم یک کوچه این ناراحتم از این وضعیت

  • Sh 2 0

    مرسی بعد اینهمه سال ۵۲ درصد پیشرفت!!!!!! بودجه صرف نکنید رهاش کنید

  • مهتاب 2 0

    متروی اصفهان ۱۸ سال طول کشید
    ان شاالله دیگه بهارستان اینقده طول نکشه

    بهارستان رو دوست ندارم چون شده ۷۲ ملت

  • ناشناس 0 0

    متروبهارستان اصفهان انشاله الرحمن با ظهور حضرت امام عج زمان افتتاح خواهد شد