| کد خبر: 259030 |

اعتبار ۶۴۰ میلیارد تومانی اصفهان برای خرید اتوبوس

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: احداث پارک سوار و مسیر پیاده رو برای ایستگاه متروی سپاهان شهر مطرح شده است تا شهروندان این محله از مترو استفاده کنند، لذا این طرح در دست مشاور است.

تین نیوز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: احداث پارک سوار و مسیر پیاده رو برای ایستگاه متروی سپاهان شهر مطرح شده است تا شهروندان این محله از مترو استفاده کنند، لذا این طرح در دست مشاور است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، حسین حق شناس در نشست صمیمانه پرسش و پاسخ شهردار اصفهان با اهالی سپاهان شهر در مسجد صاحب الزمان (عج) اظهار کرد: یکی از ظرفیت های حمل ونقلی، ایستگاه متروی سپاهان شهر است که طبق طراحی انجام شده خط اصفهان_بهارستان از ایستگاه دفاع مقدس آغاز می شود و به سمت شهر بهارستان حرکت می کند و اجرای این پروژه بر عهده شرکت عمران شهر بهارستان قرار گرفت.

وی افزود: شهرداری اصفهان پیش گام شد تا با توجه به اینکه یکی از ایستگاه ها در محدوده شهر اصفهان قرار دارد را اجرا کند؛ در این راستا یک ایستگاه با فاصله ۴۰۰ متری سیتی سنتر و یک ایستگاه برای راه آهن دیده شده بود که سعی کردیم به گونه ای مردم سپاهان شهر بیشتر استفاده کنند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: احداث پارک سوار و مسیر پیاده رو برای ایستگاه متروی سپاهان شهر مطرح شد تا شهروندان این محله از مترو استفاده کنند، لذا این طرح در دست مشاور است.

بهره برداری از سامانه «به همراه» تا هفته آینده

وی افزود: طرحی تحت عنوان «به همراه» توسط یک شرکت دانش بنیان مطرح شد تا شهروندان تقاضای سفر خود را ثبت کنند و پس از برنامه ریزی های لازم، با سایر شهروندان با استفاده از حمل ونقل عمومی به مقصد خود برسند که مزایای خوبی همچون کرایه مناسب دارد.

حق شناس با بیان اینکه سامانه «به همراه» تا هفته آینده بهره برداری خواهد شد، گفت: شهرهای دنیا نیز از این سیستم حمل ونقلی استفاده می کنند، زیرا در حال حاضر خودروی شخصی جذابیت دارد و با اجرای این طرح شهروندان می توانند از حمل ونقل عمومی استفاده کنند.

توجه شهرداری اصفهان به حمل ونقل تقاضامحور

وی با بیان اینکه اصفهان نخستین شهری است که این سیستم حمل ونقلی را اجرا می کند، گفت: این طرح یک نوع سیستم تقاضامحور است و امیدواریم بتوانیم با همکاری شرکت واحد آن را اجرا کنیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اضافه کرد: پارک های ترافیک از زمان کرونا تعطیل و تجهیزات آن نیز فرسوده شد که این موضوع در بودجه دیده شد و مناطق، پارک های ترافیکی را به روزرسانی کرده و پیمانکاران بخش خصوصی متولی آموزش آن می شود تا مدارس با پرداخت هزینه هایی بتوانند از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همزمان با دوران کرونا، حوزه اتوبوسرانی دچار رکود و استفاده از حمل ونقل همگانی ممنوع شد و سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در این دوره مدیریت شهری دریافت شد، در حالی که این عدد در دوره پنجم حدود ۱۰۰۰ دستگاه بود.

حق شناس تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری سعی کردیم اتوبوس جدید خریداری شود، در حالی که قیمت آن نسبت به گذشته بسیار بالا رفته بود؛ به رغم این موضوع تلاش کردیم این کمبود را جبران کنیم که در این راستا برای خرید اتوبوس اقدام شد اما حتی شرکت ها اتوبوسی نداشتند که تحویل دهند.

۱۰۰ اتوبوس جدید راننده ندارد

وی با بیان اینکه طبق قرارداد ۱۸۵ اتوبوس خریداری شد اما ۳۲ اتوبوس تحویل شده است و حتی سعی کردیم از سایر شرکت ها اتوبوس تأمین کنیم، گفت: لایحه ای تقدیم شورای اسلامی شهر شده است تا ۶۴۰ میلیارد تومان برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس دوکابینه خریداری شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: ۱۰۰ اتوبوس جدید راننده ندارد، از این رو اقدامات مهمی همچون فراخوان رانندگان پایه یکم، همکاری با آموزشکده و تلاش برای آموزش رانندگان پایه دوم و انجام شد تا بتوان مشکلات شهر را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: زمانی که می خواهیم معبری را جانمایی کنیم، بر اساس یک نقشه انتخاب می شود، یعنی اداره راه و شهرسازی آن را پیش بینی کرده است؛ معتقدم اجرای دیوار بتنی در مسیر رینگ چهارم و محدوده جنوب سپاهان شهر باعث می شود سر و صدایی برای شهروندان وجود نداشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجید 0 0

    بجای اینهمه هزینه برای اتوبوس وبی آرتی. تمام خیابون‌های اصفهان رو میشه درعرض 2سال مونوریل زد.از بلوار وسط خیابون میتونن استفاده کنن که خیابون‌های 40ساله هم تنگ تر از این نشه