| کد خبر: 257090 |

پیشرفت 45 درصدی کمربندی جنوب غرب اصفهان

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از احداث و بهسازی محورهای جنوب غربی استان اصفهان خبر داد.

تین نیوز

بهزاد شاهسوندی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به پروژه های احداث و بهسازی محورهای جنوب غربی استان گفت: پروژه احداث کمربندی جنوب غرب اصفهان از جمله پروژه های اولویت دار این اداره کل است که قطعه باقیمانده با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در حال اجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شاهسوندی با بیان اینکه این استان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشوراست اظهار داشت: استان اصفهان با ۹ استان کشور همجوار است و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است.  

وی در خصوص وضعیت راه ها و محورهای جنوب غربی استان اذعان داشت: کمربندی جنوب غرب اصفهان در ایجاد ارتباط بین استان ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت بوده و این کمربندی از جمله پروژه های اولویت دار اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می شود.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه کمربندی جنوب غرب برای احداث به چهار قطعه تقسیم شد که به لطف خدا سه قطعه آن در سنوات قبل به بهره برداری رسید.  

وی ادامه داد: برای قطعه باقیمانده به طول ۴.۵ کیلومتر و ۱۰ دستگاه پل، قراردادی تحت عنوان عملیات راهسازی و ابنیه فنی کمربندی جنوب غرب اصفهان در سال ۱۴۰۰ با مبلغ ۲۹۴ میلیارد ریال منعقد شد و این پروژه در دست اجرا قرار دارد.  

شاهسوندی بیان داشت: در حال حاضر این قطعه از پروژه با اعتبار هزینه شده ۱۷۱ میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی بوده و دو کیلومتر از بیس مسیر اجرا شده است.  

وی از دیگر پروژه های راهسازی محورهای جنوب غربی استان اصفهان به پروژه تکمیل عملیات راهسازی باند دوم مبارکه – مجلسی اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر و ۵۱ دستگاه پلِ قابل احداث، در سال ۱۳۹۹ در قالب دو قرارداد به مبلغ ۹۷۳ میلیارد ریال آغاز گردید که ۸.۶ کیلومتر از محور با هزینه ای بالغ بر ۴۱۵ میلیارد ریال و به صورت چهارخطه تکمیل و در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: عملیات اجرایی باقیمانده محور به طول ۲۱.۴ کیلومتر در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و هم اکنون ۱۰ کیلومتر از مسیر، بیس تثبیتی آن انجام و در حال اجرای بتن غلطکی می باشد همچنین تاکنون برای این قطعه ۲۰۱ میلیارد ریال هزینه شده است.  

وی گفت: محور مبارکه مجلسی بروجن یکی از پرحادثه ترین محورهای استان اصفهان است که در قالب راهسازی و عملیات اجرای بیس تثبیتی و بتن غلطکی اجرا می شود، در استان اصفهان این روش برای اولین بار است که انجام می شود و از مزیت های آن نسبت به آسفالت می توان به دوام بیشتر، مدت زمان نگهداری طولانی تر و کاهش در هزینه نگهداری اشاره کرد.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    تردد کامیونها را هم از جاده اصفهان به شهر بهارستان تغییر بدبد این ۰اده خودش اینقدر افتضاح و کم عرض و خطرناک هست دیگه کامیونها هم که بیشترش کرده

  • ناشناس 0 0

    ورودی های اصفهان خیلی افتضاح و زشتو شلخته هستن لطفا بازسازی و عریضتر کردن جاده های وردوس های اصفهان کوشاتر باشین این جاده ها در شان اصفهان نیستن مسافری ک میخواد وارد شهر بشه از دیدن ورودی های اصفهان تو ذوقش میخوره واقعا چرا سالهاش توجه نشده تعجب اوره