| کد خبر: 254205 |

جابه جایی بیش ۱۴ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی استان اصفهان

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ناوگان حمل و نقل ریلی استان اصفهان در پیک نوروزی ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۱۴ هزار مسافر را طی ۳۹ سفر جابه جا کرده است.

تین نیوز

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ناوگان حمل و نقل ریلی استان اصفهان در پیک نوروزی ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۱۴ هزار مسافر را طی ۳۹ سفر جابه جا کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛ علیرضا قاری قرآن رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان  با اشاره به اقدامات به عمل آمده در حوزه حمل و نقل ریلی استان برای ایام پیک نوروزی اظهار داشت: اقداماتی شامل عملیات بهسازی، رفع تقلیل سرعت ها، ارتقا کیفی خطوط ریلی و ادوات خطی در راستای کاهش زمان سیر سفر انجام پذیرفته است.  

وی اذعان داشت: براساس آخرین آمار بدست آمده در بخش ریلی تعداد سفر تا کنون در طرح نوروزی ۱۴۰۲ بصورت تجمعی ۳۹ سفر و تعداد مسافر در همین بازه بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در این بخش در مقایسه با تاریخ مشابه طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۱۸ درصدی تعداد سفر و ۱۱ درصدی مسافر بوده ایم.  

وی ادامه داد: تعداد جمعیت مسافران ریلی در نوروز ۱۴۰۲ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۰ رشد ۲۳ درصدی داشته است.  

قاری قرآن بیان داشت: در بخش جاده ای بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ سفر (با صورت وضعیت) با تعداد ۲۹۱ هزار و ۲۰۴ مسافر تا کنون ثبت شده است که در مقایسه با تاریخ مشابه طرح نوروزی ۱۴۰۱ به صورت تجمعی تعداد مسافر در این بخش هفت درصد افزایش را نشان می دهد.  

وی افزود: تعداد مسافر در پیک نوروزی سال ۱۴۰۲ نسبت به مسافران جاده ای نوروز ۱۴۰۰ رشد ۲۹ درصدی داشته است.  

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حوزه حمل و نقل جاده ای در استان اصفهان شش پایانه بار، ۳۲ پایانه مسافر، ۴۵۲ شرکت باربری، ۱۵۲ شرکت مسافربری و شش شرکت باربری بین المللی موجود است.  

وی گفت: در حوزه حمل و نقل هوایی ، در حال حاضر سطح ایمنی پروازها با انجام عملیات وارسی پروازی سامانه های راداری و ناوبری فرودگاه توسط هواپیمای فلایت چک ارتقاء یافته و همچنین سطوح پروازی با انجام عملیات درزگیری بهسازی شده است.  

قاری قرآن عنوان کرد: در این بخش در طرح نوروزی ۱۴۰۲ تعداد کل نشست و برخواست هواپیما تاکنون ۴۸۹ مورد بوده است که از این تعداد ۴۰۹ مورد داخلی و مابقی بین المللی بوده است وی بیان داشت: سال گذشته در این ایام برای بخش هوایی ۶۳۲ مورد نشست و برخواست هواپیما انجام پذیرفته که بر این اساس شاهد ۲۳ درصد کاهش بوده ایم.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.