| کد خبر: 253690 |

برنامه ریزی برای جهش ظرفیت ناوگان ریلی با کیفیت در دو سال آینده

وزیر راه و شهرسازی از مذاکره و انعقاد قرارداد برای افزایش ظرفیت ناوگان ریلی خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ شاهد جهش در ظرفیت ناوگان ریلی خواهیم بود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از مذاکره و انعقاد قرارداد برای افزایش ظرفیت ناوگان ریلی خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ شاهد جهش در ظرفیت ناوگان ریلی خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم نوسازی ۵۰۰ دستگاه ناوگان ریلی در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر اهمیت افزایش ظرفیت ناوگان ریلی باری گفت: بیش از ۴۵۰ از ۵۰۰ دستگاه واگنی که به حمل و نقل ریلی اضافه شده واگن باری است و با توسعه شبکه خطوط ریلی قطعا نیازمند افزایش ظرفیت لکوموتیوها و واگن های باری هستیم.

بذرپاش به تقاضای کشورهای همسایه برای استفاده ترانزیتی از خاک ایران اشاره کرد و افزود: هم حوزه ترانزیتی و هم حمل کالای کشورهای همسایه به مقصد ایران نیازمند توسعه ناوگان ریلی باری است.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: امروز تعداد قابل  توجهی واگن و لکوموتیو ناوگان اضافه شد و این روند در سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در حوزه مسافری هم بیش از ۳۰ دستگاه واگن به شبکه ریلی اضافه و بلافاصله وارد مدار خدمت رسانی در ایام نوروز شد. 

وزیر راه و شهرسازی از برنامه های جدی در حوزه خرید، بازسازی و ساخت تولید داخل حمل ونقل مسافری خبر داد و افزود: آماده سرمایه گذاری همه بخش های خصوصی، عمومی، دولتی و غیر دولتی در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت ریلی یک صنعت رو به رشد است و بیشترین استفاده را همراه با ایمنی بالا دارد، گفت: با توجه به قراردادهایی که در حال انعقاد با کشورهای همسایه برای توسعه خطوط ریلی هستیم، سرمایه گذاری در این صنعت کاملا مقرون به صرفه است و می توانیم در حوزه ترانزیت و حمل ونقل ریلی درآمد قابل توجهی را برای کشور ایجاد کنیم.

بذرپاش درباره برخی مشکلات در حوزه بلیت قطار مسافری اظهار کرد: در برخی مقاطع سال به ویژه ایام نوروز با بیشترین حجم تقاضا در همه حوزه ها مواجه می شویم که ممکن است بضاعت سرویس رسانی به اندازه تقاضا نباشد اما این نشان از عدم عرضه بلیت نیست.

وی ادامه داد: به همین منظور توسعه ناوگان و افزایش ظرفیت اولویت اصلی ماست که با تکمیل ظرفیت تولید داخل برای افزایش ظرفیت ناوگان ریلی مذاکراتی انجام شده و برخی از آن ها به قرارداد هم منجر شده است تا سال ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۳ شاهد جهشی در ظرفیت ناوگان ریلی بوده و پاسخگوی همه تقاضاها با بهترین کیفیت باشیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره احداث راه آهن شلمچه_ بصره هم گفت: در کمیسیون مشترک ایران و عراق توافقات خوبی درباره شلمچه بصره انجام و مقرر شد احداث این خط ریلی در بودجه عراق هم دیده شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از اختلاف نظرها در خصوص این خط ریلی برطرف شده است، افزود: احداث این خط ریلی در اولویت وزارت راه و شهرسازی در سال جدید قرار دارد و دولت جدید عراق هم به کامل شدن آن مصمم است چرا که برای هر دو کشور منافعی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    دو سال کمه فقط در یک حالت امکان دارد که جوشکاران فقط تک خال جوش کار کنند. که الفاتحه...