| کد خبر: 234528 |

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه:

◄ ردپای فولاد مبارکه در پشتیبانی از تولید و زدودن موانع در صنعت کشور مشهود است

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری و با سهم 5 درصدی از تولید ناخالص ملی، پشتیبانی همه‌جانبه از تولید را محقق کرده است.

تین نیوز

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری و با سهم 5 درصدی از تولید ناخالص ملی، پشتیبانی همه‌جانبه از تولید را محقق کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار فولاد، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد کشور از چند بیماری مزمن رنج می‌برد که اگر در شرایط تحریمی فعلی بتوان این بیماری‌ها را برطرف کرد، اقتصاد ایران حرکت جهشی خواهد کرد: «وابستگی به نفت و خام‌فروشی»، «مداخلات غیرلازم دستگاه‌های حکومتی در مسائل اقتصادی و عدم اجرای مناسب سیاست‌های اصل ۴۴» و «تخریب فضای کسب‌وکار و قوانین دست‌وپاگیر» را ازجمله بیماری‌های مزمن اقتصاد کشور هستند.

پشتیبانی فولاد مبارکه از تولید در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری

عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در این خصوص گفت: رد پای شرکت فولاد مبارکه در پشتیبانی از تولید و زدودن موانع در صنعت کشور مشهود است و سهم این شرکت تأمین ۵ درصد تولید ناخالص ملی در بخش صنعت است.

وی افزود: از سال‌های گذشته، شرکت فولاد مبارکه با برنامه‌ریزی و توسعه بومی‌سازی توانست وابستگی به واردات را کاهش دهد؛ به‌گونه‌ای که امروز بالغ‌بر ۱۴۴ هزار قطعه در این شرکت بومی‌سازی شده است. تاکنون شرکت فولاد مبارکه تجربه ۳ بار تحریم شدن را از سر گذرانده و با حمایت الهی و تکیه‌بر توان و دانش داخلی توانست از این بحران‌ها رهایی یابد.

فولاد مبارکه پیشران توسعه محصولات جدید

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه با اشاره به محصولات جدید شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمرکز این شرکت بر تولید محصولاتی است که به نیاز صنایع داخلی کشور پاسخ دهد. در ابتدای راه‌اندازی تعداد گریدهایی که فولاد مبارکه در زمینه تختال تولید می‌کرد نزدیک به ۱۳۰ گرید بوده که این تعداد در حال حاضر به بیش از ۳۵۰ گرید مختلف رسیده است.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه در زمینه تولید ورق‌های سرد و گرم نوردشده از ۱۳۰ گرید مختلف در حال حاضر به بیش از ۵۳۰ گرید رسیده که نشان‌دهنده توسعه محصولات جدید در این شرکت است؛ اهمیت تولید و تعیین شعارهایی در این حوزه توسط مقام معظم رهبری، گروه فولاد مبارکه را بر آن داشت تا با تقویت تولید، به جد در تحقق این شعارها بکوشد.

تأمین بازار داخل و نیازمندی‌های صنایع داخلی اولویت فولاد مبارکه است

اکبری در گفته‌های خود نیروی انسانی را مهم‌ترین عامل موفقیت شرکت‌ها معرفی کرد و افزود: مهم‌ترین نقش در تحقق اهداف و رسیدن به این رکوردها در شرکت فولاد مبارکه قطعا نیروی انسانی متعهد آن است. با همت و تلاش و انگیزه روزافزون این کارکنان و همچنین انسجام تیم مدیریتی و تیم عملیاتی شرکت این دستاوردهای مهم در شرکت رقم خورد.

وی خاطرنشان کرد: در تولید همواره اولویت ما تأمین بازار داخل و نیازمندی‌های صنایع داخلی بوده است. به همین منظور تولید محصولات ویژه برای پاسخگویی به بازار داخل و در پی آن صادرات و حضور در بازارهای خارجی در برنامه تولید ما قرار دارد. این امر علاوه بر ارزآوری باعث ارتقای جایگاه فولاد مبارکه در بازار بین‌المللی می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در پایان اذعان داشت: در سال 1400 برنامه مدونی برای تولید محصولات صادراتی داریم که امیدواریم با همکاری دولت جدید و سایر ارگان‌های ذی‌ربط محقق شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.