| کد خبر: 234509 |

◄ بزرگترین مسابقه بهینه‌سازی کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان

بزرگترین مسابقه مدل سازی و بهینه سازی کشور با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان و دانش آموختگان با مسائل واقعی صنعت و نیز به چالش کشیدن مهارت های آن ها در این حوزه به همت دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

تین نیوز

الهام ندیمی، اصفهان| به نقل از خبرنگار فولاد، افشین خیامیم، مدیر مهندسی صنایع شرکت فولاد مبارکه، در خصوص این رویداد اظهار کرد: امروزه ارتباط بین صنعت و دانشگاه و استفاده از نخبگان، از ضروریات پیشرفت و توسعه است و اگر بین دانشگاه‌ها و صنایع ارتباط مستحکم و دوطرفه ایجاد شود، می‌توان به تحقق برنامه چشم‌انداز بیست‌ساله کشور امیدوار بود. در این راستا برگزاری مسابقه «تحقیق در عملیات» می‌تواند علاوه بر توجه به مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه باعث ارتباط بیشتر با صنعت شود و مسیر  ورود نخبگان در حل مسائل صنعت را هموارتر سازد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز،مدیر مهندسی صنایع شرکت فولاد مبارکه افزود: تحقیق در عملیات یا پژوهش عملیاتی، یکی از زیرشاخه‌های ریاضیات کاربردی است که جنبه‌های کاربردی آن در مهندسی صنایع موردتوجه قرار می‌گیرد. تحقیق در عملیات تکنیکی است به‌منظور به کار بستن روش‌های تحلیلی توسعه‌یافته، برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر که با استفاده از روش‌هایی نظیر مدل‌سازی ریاضی برای تحلیل شرایط پیچیده، همواره به مدیران اجرایی توانایی اتخاذ تصمیم‌های مناسب‌تر و ایجاد سیستم کارا، بهینه و ثمربخش را خواهد داد. به‌طور خلاصه می‌توان تحقیق در عملیات را استفاده از مدل‌سازی ریاضی در حل مسائل واقعی به‌منظور تعیین مناسب‌ترین تصمیم ممکن دانست.

مهدی ایرانپور عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌های دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این باره گفت: کار بر روی مسائل بهینه‌سازی، در قالب یک مسابقه گروهی باعث می‌شود شرکت‌کنندگان علاوه بر محک زدن سطح علمی و مهارتی خود، رقابت مهیجی را در این زمینه تجربه کنند و برگزاری این چالش در یک فضای تیمی، سبب تقویت مهارت‌های ارتباطی و کارِ گروهی شرکت‌کنندگان خواهد شد.

دبیر اجرایی بزرگ‌ترین مسابقه مدل‌سازی و بهینه‌سازی کشور خاطرنشان کرد: این مسابقه با همکاری جمعی از اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور  و متخصصانی از صنعت برگزار می‌شود و صنایع برتر کشور نیز حامی این مسابقه هستند.

وی تأکید کرد: امید است این رویداد به تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه منجر شود، ارتباطی که یکی از نتایج مثبت آن آشنایی و شناخت بیشتر ظرفیت‌های دانش‌آموختگان دانشگاهی به‌منظور برطرف کردن موانع و حل مسائل صنعت است.

ایرانپور افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقه، با دو سؤال روبه‌رو خواهند بود: یکی سؤالات عمومی است و دیگری سؤالاتی که از سوی شرکت فولاد مبارکه اصفهان انتخاب شده است. اطلاعات بیشتر در مورد سؤالات و مهلت پاسخگویی به آن‌ها در وب‌سایت مسابقه و شبکه‌های اجتماعی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: برندگان مسابقه در سه رتبه تیمی برتر به ترتیب، ۲۰، ۱۲ و ۸ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مجموعه‌ای از کارگاه‌های آموزشی مجازی در حوزه بهینه‌سازی در طول برگزاری این مسابقه، تصریح کرد: حضور در این کارگاه‌ها برای شرکت‌کنندگان در مسابقه رایگان است و همچنین به شرکت‌کنندگان، گواهی حضور در کارگاه اعطا می‌گردد.

ایرانپور در پایان با دعوت از همه علاقه‌مندان به حوزه بهینه‌سازی برای شرکت در این مسابقه گفت: ثبت‌نام هم‌اکنون آغاز شده و آخرین مهلت ثبت‌نام ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ است.  شایان‌ذکر است علاقه‌مندان به حوزه‌های بهینه‌سازی می‌توانند برای ثبت‌نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت مسابقه به آدرس  https://orcompetition.ir مراجعه کنند.

3215823

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.