| کد خبر: 197059 |

حفاری مسیر اولیه مترو اصفهان

زمین حفاری جبهه غربی تونل خط دوم متروی اصفهان به پیمانکار این بخش از پروژه تحویل شد.

تین نیوز

شهردار اصفهان در حاشیه نشست مشترک شهرداری اصفهان و پیمانکار جبهه غربی خط دو مترو اصفهان که برای آغاز به کار حفاری تونل خط دوم متروی اصفهان از جبهه غربی برگزار شد، اظهار داشت: زمین محل شروع فعالیت پیمانکار از سوی شهرداری اصفهان تحویل شد و در اولین فرصت تی بی ام مربوطه به اصفهان وارد و حفاری تونل غربی خط دوم مترو آغاز می شود.  

به گزارش تین نیوز به نقل از برنا، قدرت اله نوروزی ادامه داد: جبهه شرقی تونل خط دوم دارای دو مسیر است و جبهه غربی با یک تونل به نقطه تقاطع دو جبهه که در زینبیه است، حفاری می شود و قطعا زمان حفاری در این جبهه سریع تر خواهد بود.

شهردار اصفهان همچنین در مورد راه اندازی خط تراموا در شهر اصفهان نیز گفت: سیاست ما در شهر اصفهان این است که حداقل یک خط تراموا تا دو سال دیگر ایجاد شود که در این زمینه هم جلسه ای با طرف مذاکره کننده برگزار و توافقات خوبی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه معمولاً ۳۵ درصد از کل هزینه های تراموا برای ایجاد زیرساخت ها و ۶۵ درصد برای تأمین ناوگان صرف می شود، اظهار کرد: تمرکز ما برای راه اندازی این خطوط در نقطه مرکزی شهر اصفهان است.

نوروزی افزود: اولین گام ما برای احداث خط تراموا در مسیر میدان جمهوری اسلامی به میدان آزادی و گام دوم خط حاشیه رودخانه زاینده رود است.

وی در مورد زیرساخت های راه اندازی تراموا در اصفهان تصریح کرد: آماده سازی مسیر، مشکلی ندارد و با مشکل آزادسازی هم مواجه نیستیم اما بحث تأسیسات شهری مانند خطوط آب، برق، گاز و… مطرح است که درحال بررسی هستیم تا در صورت جابجایی با مشکل روبرو نشویم و بعد از طی شدن مراحل قانونی ایجاد تراموا در اصفهان شاهد کلنگ زنی این خط باشیم.

وی اضافه کرد: قرار است در اولین فرصت تفاهم نامه ای بین شهرداری اصفهان و طرف مذاکره کننده تنظیم و مصوبات لازم از شورای شهر اصفهان و سایر مراجع دریافت شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگذاری برنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.