| کد خبر: 6766 |

ایجاد خطوط تراموا، نیاز شهر تاریخی اصفهان

تین نیوز | شهردار اصفهان گفت: ترافیک یک مثلث با سه وجه مدیریت فنی، اعمال مقررات و آموزش و فرهنگ سازی است و کنترل آن برعهده شهرداری، پلیس راهور و مراکز آموزشی است.
 
سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شامگاه شنبه، 20 اردیبهشت در آیین تودیع و معارفه معاون حمل و نقل و ترافیک اصفهان اظهار کرد: اصفهان شهری تاریخی و فرهنگی با بیش از دو میلیون نفر جمعیت و در تمام ابعاد، نمونه است بنابراین باید در بحث حمل و نقل هم امکانات درخور داشته باشد.
 
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه روزانه 507 خودرو در اصفهان شماره گذاری می‌شود، اما برنامه ریزی منطقه‌ای برای این امر وجود ندارد، تصریح کرد: تا چه زمانی باید خیابان، روگذر و زیرگذر در شهر ساخته شود؟ باید در بحث ترافیک چهارچوب‌ها تعریف شود.
 
سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه اصفهان در بحث ترافیک با مشکل روبرو است، اضافه کرد: ترافیک یک مثلث با سه وجه مدیریت فنی، اعمال مقررات و آموزش و فرهنگ سازی است که به ترتیب این وظایف برعهده شهرداری، پلیس راهور و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است؛ این سه وجه باید یکی شوند تا بتوان مشکلات را حل کرد و مباحث را پیش برد.
 
وی با بیان اینکه باید هسته قوی مطالعاتی با افراد متخصص وجود داشته باشد تا بتوان معضل ترافیک را حل کرد، افزود: طرح جامع ترافیک از سوی دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان در حال تهیه است و تدوین چنین طرحی برنامه‌ریزی‌ها برای کنترل ترافیک اصفهان را هدفمند می‌کند.
 
شهردار اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر 24 هزار تاکسی، یک هزار و 600 دستگاه اتوبوس و خطوط BRT در شهر وجود دارد و زیرساخت برای استفاده از دوچرخه نیز فراهم شده و فرهنگ سازی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است.
 
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه ایجاد خطوط تراموا نیاز یک شهر تاریخی است،‌ ادامه داد: پنجشنبه گذشته اولین رام واگن‌های قطار شهری به اصفهان رسید. باید آزمایش‌ دینامیکی واگن‌ها در سطح 20 هزار کیلومتر روی ریل انجام شود.
 
وی با اشاره به اینکه اگر واگن‌ها پس از انجام آزمایش مشکلی نداشته باشند هر سه ماه چند رام واگن برای تکمیل واگن‌های مورد نیاز قطار شهری وارد اصفهان خواهد شد، گفت: قرار شده آزمایش‌های اولیه واگن‌ها در اصفهان انجام شود و در صورت موفقیت، در پروژه قطار شهری تبریز و شیراز نیز بکار گرفته شود.
 
شهردار اصفهان هم‌چنین با اشاره به تکمیل رینگ سوم ترافیکی شهر اصفهان اضافه کرد: در سال‌های گذشته ساماندهی رینگ دوم ترافیکی اصفهان انجام شده است و 10ها تقاطع غیرهمسطح احداث شد تا بخشی از ترافیک شهر در این مسیر تعدیل شود.
 
سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه عملیات احداث رینگ چهارم ترافیکی در مسیر مناطق 6، 12 و 15 به زودی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: احداث کنار گذر شرقی اصفهان به تصویب رسیده است.
 
در این مراسم حسن سقایی به عنوان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان و محمد شبانی به عنوان مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و کالای درون شهری معرفی شدند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.