| کد خبر: 229414 |

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل:

◄ ساخت 1520 واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهر های اردبیل

اردبیل - اردبیل- مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در حال حاضر 61 درصد مساکن روستاهای استان اردبیل مقاوم‌سازی شده است.

تین نیوز

فرهاد سبحانی در گفتگو با تین نیوز، اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز شده و در شهرهای زیر 100 هزار نفر نیز مسئولیت ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن است.

وی تصریح کرد: با حمایت استاندار اردبیل و راه و شهرسازی و تأمین زمین مورد نیاز ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای زیر 100 هزار نفر شروع شده که در پارس‌آباد 120 واحد و خلخال 140 واحد با پیشرفت مناسب در حال احداث است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل مجموع مساکن احداثی بنیاد مسکن را در قالب این طرح یک‌هزار و 520 واحد اعلام کرد و گفت: در شهرهای نمین، نیر، سرعین و مشگین‌شهر نیز ثبت‌نام متقاضیان در حال انجام است تا افرادی که ساکن شهرهای یاد شده هستند، با داشتن فرم جیم سبز با ثبت اطلاعات در سامانه مورد نظر می‌توانند از مزایای طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند شوند.

سبحانی افزود: بعد از ثبت‌نام و تکمیل مدارک راست‌آزمایی از متقاضیان انجام شده و در شهرهای مختلف استان ساخت مسکن به تعداد مورد نیاز انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ البته در برخی از شهرها به دلیل نبود متقاضی و یا کم بودن آنها ثبت‌نام در چند مرحله در حال انجام است ولی امیدواریم افراد واجد شرایط از امتیاز مورد نظر در اجرای این طرح استفاده کنند.

 

پرداخت تسهیلات به سه هزار واحد مسکن روستایی در حال مقاوم‌سازی

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اضافه کرد: در سال 99 طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی با پرداخت 50 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود پنج درصد شروع شده و تا تیرماه امیدواریم همه سهمیه پنج هزار واحد امسال را جذب کنیم.

سبحانی بیان کرد: در کنار پرداخت 50 میلیون تومان تسهیلات به روستاییان برای مقاوم‌سازی مساکن خود، با پشتیبانی بنیاد مسکن 30 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض نیز به متقاضیان که دارای درآمد کافی نبوده و از محرومیت رنج می‌برند، پرداخت می‌شود تا واحدهای خود را تکمیل و راه‌اندازی کنند.

وی ادامه داد: از سهمیه پنج هزار واحدی سال 99 تاکنون مراحل عقد قرارداد مقاوم‌سازی سه هزار واحد به انجام رسیده و با معرفی متقاضیان به بانک، پرداخت تسهیلات در حال انجام است.

سبحانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز امتیاز ویژه با پشتیبانی نهادهای حمایتی در حال انجام است تا آنها بتوانند در روستاها منازل و واحدهای مسکونی خود را مقاوم‌ کنند.

وی تصریح کرد: با عقد قرارداد برای پرداخت سه هزار و 500 واحد مسکن مقاوم‌سازی روستایی از سوی بانک‌ها امیدواریم در سالجاری نیز سهمیه ابلاغی را بتوانیم به صورت صد درصد جذب کنیم.

سبحانی گفت:‌ در حال حاضر 61 درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان اردبیل مقاوم‌سازی شده که این رقم از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: امیدواریم با کمک روستاییان در دو سه سال آینده بتوانیم صد درصد واحدهای کم دوام و بی‌دوام روستایی را با پرداخت تسهیلات مناسب به شرایط مطلوبی برسانیم تا تلفات جانی و مالی در حوادث غیرمترقبه به حداقل برسد.

سبحانی در ادامه خاطر نشان کرد: با همکاری مدیران بانک‌های عامل و تاکید استاندار اردبیل قرار شد تا پرداخت تسهیلات به صورت سفته زنجیره‌ای انجام شود تا روستاییان در تأمین تضامین مشکلی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: در هر روستا ناظرانی مستقر شده تا تقاضای ساکنان مناطق روستایی را برای مقاوم‌سازی و ساخت واحدهای مسکن با دوام مورد بررسی قرار دهند که در صورت داشتن شرایط لازم از طریق سامانه راهبر با همکاری دهیاری‌ها درخواست متقاضیان دریافت و بعد از بررسی زمین و محل احداثی صدور مجوز و پروانه احداث صادر می‌شود.

سبحانی اضافه کرد: امیدواریم ساکنان مناطق روستایی با مراجعه به دهیاری‌ها و ارائه درخواست اولیه در مراحل مختلف نسبت به دریافت تسهیلات و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی کم دوام خود پیشقدم شده و در این زمینه بنیاد مسکن را کمک کنند.

وی به آثار پرخیر و برکت حساب 100 امام و تأسیس بنیاد مسکن در کمک به رفع محرومیت و ساخت سرپناه برای خانواده‌های نیازمند بیان کرد: با کمک خیرین احداث واحدهای مسکونی برای خانواده‌های نیازمند نیز در استان با جدیت دنبال می‌شود به طوریکه با تأمین زمین در سال‌های اخیر ساخت 144 واحد مسکن در شهر اردبیل برای نیازمندان آغاز شده که شهرداری و نظام مهندسی همکاری لازم را در احداث این واحدها و ارائه تخفیف در خدمات انجام دادند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر ساخت مسکن محرومان با کمک خیرین در نمین، اسلام‌آباد، آراللو و همچنین آق بلاغ مشگین‌شهر و اندبیل خلخال آغاز شده که امیدواریم خانواده‌‌های نیازمند از مزایای مساکن احداث شده با همراهی خیرین استفاده کنند.

ساخت یک‌هزار و 520 واحد مسکن شهری در اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در شهرهای زیر 100 هزار نفر در استان اردبیل بیش از یک‌هزار و 520 واحد مسکن تولید و تحویل متقاضیان می‌شود.

 سبحانی  اظهار کرد: در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر ساخت و تحویل واحدهای مسکونی بر عهده بنیاد مسکن است که این کار را در شهرستان‌های پارس‌آباد و خلخال شروع کردیم.

وی با قدردانی از همکاری و همراهی خوب راه و شهرسازی استان در تأمین زمین مورد نیاز برای احداث این واحدها تصریح کرد: از مجموع یک‌هزار و 520 واحد مسکن شهری در پارس‌آباد 120 واحد و در خلخال نیز ساخت 140 واحد شروع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: با اتمام مرحله نهایی ثبت‌نام در برخی از شهرها برای دارندگان فرم جیم سبز که ساکن همان شهر هستند، ساخت مسکن و سرپناه در اولویت قرار گرفته که شهرهای نمین، نیر، سرعین و مشگین‌شهر از جمله این مناطق محسوب می‌شود.

سبحانی افزود: هر چند در برخی از شهرها ثبت‌نام متقاضیان را شاهد نیستیم اما در شهرهایی که ثبت‌نام انجام شده بعد از ارائه مدارک و راست‌سنجی، مراحل احداث واحدهای مسکونی با تأمین اعتبار از سوی متقاضیان و تسهیلات بانکی ارائه شده آغاز می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اخیرا برای 800 واحد نیز ثبت‌نام انجام شده که ما مرحله به مرحله احداث آنها را شروع می‌کنیم تا متقاضیان در موعد مقرر بتوانند از مزایای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف استان اردبیل غیر از شهر اردبیل استفاده کنند.

سبحانی به برکات تأسیس بنیاد مسکن و شکل‌گیری حساب 100 امام در تولید مسکن برای محرومان اشاره کرد و ادامه داد: با تشکیل انجمن خیرین مسکن‌ساز در استان اردبیل، فعالیت‌های خوبی در سال‌های اخیر انجام شده به طوریکه بیش از 144 واحد در مناطق مختلف استان احداث و تحویل محرومان و نیازمندان شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تقاضا در برخی از مناطق از سوی جامعه هدف محرومان و نیازمندان بالا رفته، در اسلام‌آباد شش واحد، نمین 24 واحد و آراللوی اردبیل 42 واحد احداث مسکن محرومان آغاز شده که انتظار می‌رود با به نتیجه رسیدن این طرح‌ها به صورت رایگان واحدهای مسکونی با تأمین اعتبار از سوی خیرین و حساب 100 امام در اختیار آنها قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان کرد: اخیرا ساخت 16 واحد از محل حساب 100 امام در روستای آقبلاغ مشگین‌شهر و همچنین اندبیل خلخال آغاز شده که با ثبت اطلاعات خیرین و کمکی که آنها به اجرای این پروژه انجام می‌دهند، شرایط مطلوب‌تری را در روند کارها شاهد هستیم.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.