| کد خبر: 215991 |

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان

◄ صدور افزون بر 8 هزار برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی در سیستان و بلوچستان

زاهدان|معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صدور 8 هزار و 199 برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای در چهار ماهه سال جاری در این استان خبر داد.

تین نیوز

زاهدان|معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صدور 8 هزار و 199 برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای در چهار ماهه سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، تیمور باقری اظهار داشت: از مجموع 11 هزار و 20 مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی استان در این مدت، 8 هزار و 199 وسیله نقلیه عمومی جاده ای برگ معاینه فنی را اخذ نمودند و 2 هزار و 821 وسیله نقلیه دیگر موفق به دریافت مجوز مذکور نگردیدند.

وی افزود: با توجه به اینکه صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در بخش کالا و مسافر منوط به رفع نواقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو است، انتظار می رود رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و در زمان مقرر نسبت به دریافت برگ معاینه فنی از مراکز مربوطه، اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از نظارت دقیق بر فعالیت مراکز معاینه فنی تحت پوشش اداره کل در شهرستان های زابل، زاهدان و خاش خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه این استان از لحاظ حمل و نقلی، ضروری است علاوه بر سه مرکز موجود، در شهرستان های مهرستان، میرجاوه و زهک نیز مراکز معاینه فنی راه اندازی شود.

باقری با بیان اینکه معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین از اهمیت خاصی در تأمین ایمنی سفر‌های جاده‌ای برخوردار است، اظهار داشت: در معاینات فنی این دسته از وسایل نقلیه عمومی مواردی همچون میزان آلایندگی هوا، میزان تولید آلودگی صوتی، وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد و مناسب بودن آج لاستیک‌ها مورد بررسی قرار می گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.