| کد خبر: 240580 |

◄ مهمترین مطالبات جاده ای مردم مازندران چیست؟

۱۰ درصد حجم ترددهای جاده‌ای کشور در مازندران انجام می‌شود و با این حال استان از داشتن آزادراه و بزرگراه محروم است.

تین نیوز

توسعه زیرساخت‌های حمل ونقلی، بهسازی و تعریض جاده‌های موجود و کشیده شدن اتوبان‌های ساحلی و آزادراه مهمترین مطالبات مردم مازندران از دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، آهنگ سفر هیئت دولت به مازندران شنیده می‌شود و خبرگزاری مهر تلاش دارد مطالبات به حق و زمین مانده مردم استان را در قالب گزارش و گفتگوهای مطالبه گرانه منعکس کند.

سفر سالانه بیش از ۵۰ میلیون مسافر به مازندران، واقع شدن در مسیر طریق الرضا (ع) و داشتن جاده‌های ترانزیتی و کوهستانی، ضرورت توسعه حمل ونقل ترکیبی از یک سو و ایجاد آزادراه‌های ساحلی و بزرگراه را در استان الزامی می‌سازد.

طرح ایجاد مترو تهران – شمال و آزادراه ساحلی، آزادراه چالوس – تنکابن از مهمترین پروژه‌های مطرح شده در استان است و برخی از آنها در حد حرف و طرح باقی مانده است و مردم مازندران از دولت مردمی سیزدهم انتظار دارند به این مطالبات دیرینه جامه عمل بپوشد.

در ایام تعطیلات اهالی نمی‌توانند از خانه بیرون بیایند و شاهد ترافیک چندده کیلومتری هستیم

یک شهروند مرزن آبادی با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته و تعطیلات، شهروندان و حاشیه جاده کندوان در خانه‌های خود محبوس هستند، ترافیک سنگین و خسته کننده را دلیل این مسئله دانست و گفت: در ایام تعطیلات اهالی نمی‌توانند از خانه بیرون بیایند و شاهد ترافیک چندده کیلومتری هستیم.

محمد کاووسی با اظهار اینکه همچنین تکمیل آزادراه تهران شمال که ساخت آن سه دهه آغاز شد از دیگر مطالبات مردم از دولت به شمار می‌رود، افزود: انتظار داریم دولت مردمی رئیسی به صورت جدی به این طرح‌ها ورود پیدا کند.

نبود زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای در غرب مازندران از نوشهر تا رامسر سبب می‌شود تا جاده‌های درون شهری و کمربندی‌های ناقص موجود در این مناطق پاسخگوی حجم بالای مسافران و خودروهای آنان نباشد. از این رو ایجاد بزرگراه چالوس – رامسر روی میز دولت قرار دارد.

سید شمس الدین حسینی نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر ساخت آزادراه چالوس به رامسر را از مهمترین مطالبات مردم غرب استان بیان کرد و گفت: برآورد اولین این پروژه ۱۷۰ هزار میلیارد ریال و مدت ساخت آن پنج ساله است.

آزادراه چالوس - رامسر اجرایی می‌شود

وی با بیان اینکه این آزادراه به طول ۷۵ کیلومتر احداث می‌شود، افزود: مجوز ساخت این پروژه از سوی کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه اخذ شد و قرار است کنسرسیومی با مشارکت دولت، پیمانکاران و هفت بانک برای ساخت آن تشکیل شود.

در حال حاضر ۱۱ درصد تردد کشور در راه‌های مازندران انجام می‌شود، از این رو با توجه به حجم تردد و خدمات دهی بالای استان، توسعه و ایجاد آزادراه‌های جدید الزامی به نظر می‌رسد. سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر ایجاد راه‌های جدید آزادراهی را از جمله راهکارها برای توسعه ظرفیت‌ها و مدیریت ترافیک بیان کرد.

وی با اظهار اینکه آزادراه ساری – قائمشهر در دست اجرا است، خواستار توجه دولت برای تسریع در تکمیل این پروژه شد و گفت: همچنان درحال تملک و بازگشایی مسیر پروژه هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه ساری – قائمشهر از سورک تا قائمشهر اجرا می‌شود، پروژه آزادراهی آمل – قائمشهر را از دیگر طرح‌های روی میز بیان کرد و گفت: آزادراه چالوس – رامسر نیز از طرح‌های تهیه شده است و نیازمند توجه ویژه دولت هستیم.

وی توسعه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها را سبب افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی استان بیان کرد.

مازندران نیازمند اتوبان ساحلی است

مازندران در بخش کریدور شرقی و شمال - جنوبی، حمل و نقل دریایی سهم قابل ملاحظه‌ای دارد و مجوز ساخت آزادراه ساحلی در استان دریافت شد و اجرای آن نیازمند حمایت و همت دولت جهادی و انقلابی سیزدهم است.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز با بیان اینکه ساخت اتوبان ساحلی از جمله مطالبات مردم استان به شمار می‌رود، افزود: ترافیک سنگین محورهای مواصلاتی استان، ضرورت ایجاد ساخت این اتوبان را الزامی می‌سازد.

وی با دعوت از سرمایه گذاران برای ساخت اتوبان ساحلی اظهار داشت: همچنین در ساخت آن از شرکت‌های خارجی نیز بهره گیری خواهد شد و سرمایه گذارانی شناسایی شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه وضعیت راه‌های استان متناسب نیست، گفت: امیدواریم با اجرای طرح‌های آزادراهی و بزرگراهی، کیفیت محورهای مواصلاتی در استان را ارتقا ببخشیم.

وی با بیان اینکه اتوبان ساحلی از گلوگاه تا رامسر احداث می‌شود، افزود: برای ساخت این پروژه از همه سرمایه گذاران دعوت به عمل می‌آوریم.

در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در مازندران وجود دارد که سه هزار کیلومتر آن کوهستانی و برفگیر است و درصد بالایی از ترددهای ارتباطی استان از طریق این محورهای کوهستانی و ترانزیتی از جمله هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر صورت می‌گیرد.

آزادسازی حریم قانونی ۶۰ متری دریا درپی دستور رئیس جمهور، گزینه‌های زیادی را روی میز دولت قرار می‌دهد و ایجاد آزادراه ساحلی می‌تواند یکی از پیشنهادها و گزینه‌ها برای دسترسی آسان مردم به ساحل باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.