| کد خبر: 255486 |

راهداری برای اجرای عملیات اجرایی کمربندی شرقی اهر آمادگی کامل دارد

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان‌شرقی از معطلی ۱۳ ساله پروژه کمربندی شرقی اهر خبر داد و گفت: راهداری برای اجرای عملیات اجرایی کمربندی شرقی آمادگی کاملی دارد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی از معطلی ۱۳ ساله پروژه کمربندی شرقی اهر خبر داد و گفت: راهداری برای اجرای عملیات اجرایی کمربندی شرقی آمادگی کاملی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان آذربایجان شرقی اروجعلی علیزاده؛ مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  در جلسه بررسی وضعیت پروژه های راه سازی، راه های روستایی و اجرای پروژه کمربندی شرقی اهر اظهار داشت: ضمن قدردانی از پیگیری های نماینده و فرماندار اهر برای رفع گره کور ترافیک شهری اهر با اجرای پروژه کمربندی شرقی، طبق تفاهم نامه مشترک رئیس سازمان راهداری و معاون وزیر راه و شهرسازی؛ اجرای زیرساخت های کمربندی شرقی تا مرحله آسفالت ریزی بر عهده ی راهداری قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی، عدم تملک اراضی و آزادسازی محدوده پروژه کمربندی شرقی را پروسه ای زمان بر دانست و گفت: اصلی ترین مشکلی که می تواند اجرای پروژه کمربندی شرقی اهر را با تأخیر مواجه کند عدم تملک اراضی و آزادسازی حریم است، حدود ۱۰ سال قبل قرار شد پروژه کمربندی شرقی به محدوده شهری اهر الحاق شود و شهرداری اهر در اجرای این پروژه مشارکت کند.

وی بابیان این که پروژه کمربندی شرقی اهر طبق موافقت نامه به صورت چهارخطه احداث می شود، افزود: شرط اصلی برای احداث کمربندی شرقی، آزادسازی حریم و تملک اراضی محدوده پروژه است در غیر این صورت پروژه کمربندی شرقی اهر با مشکلاتی مواجه شده و پیمانکار نمی تواند عملیات راه سازی را اجرایی کند.

علیزاده از به کارگیری ماشین آلات راهداری برای شروع عملیات خاکبرداری و خاک ریزی پروژه کمربندی شرقی اهر تا زمان انتخاب پیمانکار خبر داد و یادآور شد: با عنایت به این که ترافیک روزانه خیابان بهار باعث نارضایتی شهروندان اهری می شود، تکمیل پروژه کمربندی شرقی اهر برای کاهش بار ترافیکی از داخل شهر و هدایت مسافران شهرهای هم جوار ضرورت دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: راهداری استان و شهرستان اهر برای تسریع در تکمیل پروژه کمربندی شرقی اهر آمادگی لازم را دارد، با این حال اگر آزادسازی حریم پروژه انجام گیرد در حقیقت در اجرای پروژه تسریع می شود.

وی با اشاره به این که پروژه کمربندی شرقی اهر در سال ۱۳۸۹ به مناقصه واگذار شده است، گفت: به عبارتی دیگر پروژه کمربندی شرقی اهر ۱۳ سال می شود که معطل مانده و اگر هم سالی ۳۰۰ متر از پروژه احداث شده بود اکنون به بهره برداری می رسید و دلیل عدم تکمیل پروژه نبود اعتبار بود. در حال حاضر که پروژه کمربندی شرقی در کمیسیون عمران مجلس توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری تفاهم نامه مشترک انعقاد کرده اند بهترین فرصت برای تکمیل پروژه کمربندی شرقی اهر است.

علیزاده تأکید کرد: اگر منتظر تأمین یا تخصیص اعتبار پروژه کمربندی شرقی اهر از سوی وزارت راه و شهرسازی بمانیم، تکمیل این پروژه به سال ها به طول می انجامد. اما باید از ظرفیت های شهرستانی و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای آزادسازی حریم و تملک اراضی محدوده پروژه کمربندی شرقی استفاده کنیم، حتی می توانیم از دستگاه قضائی تقاضای همکاری و مشارکت کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی اضافه کرد: برای آزادسازی محدوده پروژه کمربندی شرقی اهر با احتساب رمپ ها نیاز به تملک ده ها هکتار از اراضی داریم و اگر بخواهیم منتظر اختصاص اعتبار از سوی دولت برای تملک اراضی و احداث کمربندی شرقی اهر بمانیم باید بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شود ولی قطعاً چنین اعتباری به صورت یکجا اختصاص نمی یابد.

وی در پایان با اشاره به مطالبه ی فرماندار اهر برای احداث، آسفالت ریزی و اصلاح روکش آسفالت راه های روستایی شهرستان اهر خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات استانی روکش آسفالت ۸ روستای شهرستان اهر به طول ۳۰ کیلومتر و بهسازی و آسفالت ریزی راه ۷ روستا به طول ۱۴.۵ کیلومتر در دستور کار اداره کل راهداری استان قرار می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.