| کد خبر: 248979 |

ارایه خدمات راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از طریق دفاتر پیشخوان دولت

در راستای تکریم اربابان رجوع و شهروندان، خدمات اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه خواهد شد.

تین نیوز

سرپرست اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در دیدار مردمی گفت : در راستای تکریم اربابان رجوع و شهروندان، خدمات اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز  به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن زاده گفت: یکی از هدفهای اصلی هر سازمان و دستگاهی، جلب رضایت مشتریان و ارباب رجوع از طریق ارائه خدمات با کیفیت مطلوب است.  در نظام اداری و اجرایی رضایت مردم از خدمات دستگاه های دولتی یکی از شاخصهای اصلی سنجش کارآمدی و رشد و توسعه می باشد و مولفه هایی از قبیل سرعت ، صحت و دقت در انجام کار و چگونگی رفتار و برخورد با ارباب رجوع و همچنین اطلاع رسانی مناسب عواملی هستند که موجب رضایتمندی می شوند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: باید اذعان داشت که خواسته ها و انتظارات ارباب رجوع به دو بخش تقسیم می شود. خواسته های منطقی ؛ در خواسته های منطقی به مجموعه ای از خواسته ها و انتظارات اطلاق می شود که در چارچوب قوانین و مقررات قابل تحقق هست و ارباب رجوع می خواهد این بخش از خواسته هایش با سرعت و کیفیت و دقت مناسب برآورده شود. خواسته های غیر منطقی؛ خواسته های غیر منطقی مجموعه از خواست ها را شامل می شود که در چارچوب قوانین و مقررات قابل تحقق نیستند ولی انتظار شخص از کارکنان این است که مقررات را نادیده انگاشته و با تطمیع و روش های دیگر سعی می کند به خواسته غیر قانونی خود برسد ، قطعا راضی کردن فرد مورد نظر در چنین مواردی بسیار سخت خواهد بود .لذا جهت ارائه خدمات نیازمند طراحی سیستمی بودیم که هم سرعت و دقت کار بالا رود و همچنین برای گروه دوم ارتباطات فیزیکی را حذف کرده باشیم .

وی ابراز داشت بر همین اساس در اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در راستای تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از هدر رفت زمان و تحمیل هزینه های جانی و مالی، اقدام به  توسعه نرم افزار های اداری جهت لینک با دفاتر پیشخوان دولت نموده و طی تفاهم نامه ای برخی خدمات ، از طریق این دفاتر ارائه خواهد شد.

این طرح بخصوص برای شهروندان شهرستان ها که کیلومترها از مراکز استان فاصله دارند بسیار مفید خواهد بود.  بطوری که قصد بر این است که هر شخص از دورافتاده ترین نقطه استان تا خود تبریز بتواند از دفاتر پیشخوان دولت مستقر در  محلات، خدمات خود را بدون نیاز به حضور فیزیکی در ادارات اخذ نماید. این طرح در مرحله نخست جهت شناسایی ایرادات و اشکالات طرح  بصورت آزمایشی طی بازه زمانی یک ماهه  با همکاری دفاتر شهر تبریز اجرا و بعد از بازه زمانی فوق توسط تمامی دفاتر ارائه خدمت صورت می پذیرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.