| کد خبر: 246935 |

محور کریق–آرموداق در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی تکمیل شود

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل گفت: انتظار داریم مسئولان آذربایجان شرقی تکمیل ادامه مسیر پروژه کریق-آرموداق را در حوزه استحفاظی این استان در اولویت برنامه کاری قرار دهند.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل گفت: انتظار داریم مسئولان آذربایجان شرقی تکمیل ادامه مسیر پروژه کریق-آرموداق را در حوزه استحفاظی این استان در اولویت برنامه کاری قرار دهند.

به گزارش تین نیوز، علی یوسف زاده در حاشیه بازدید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار نیر از این پروژه اظهار کرد: تکمیل بهسازی و ارتقای راه اصلی کریق - آرموداق شهرستان نیر تا پایان امسال جز اولویت های راه و شهرسازی است و در صورت اجرای باقی مانده این مسیر در استان آذربایجان شرقی، مسافت اردبیل تا مرکز کشور ۱۱۰ کیلومتر کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه طرح های راهسازی نیمه تمام با تزریق اعتبارات ملی و استانی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: با پایان فصل کاری در اردبیل و آغاز زودهنگام فصل بارش ها سعی داریم تا پروژه هایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را به مرحله بهره برداری برسانیم تا بار اضافی این پروژه ها برای سال عمرانی آینده باقی نماند.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه بهسازی جاده کریق - آرموداق در شهرستان نیر استان اردبیل به طول ۲۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است، افزود: هشت کیلومتر این پروژه در حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده است که با تمام توان در راستای تکمیل آن تلاش می شود.

یوسف زاده با بیان اینکه در چهار سال اخیر بهسازی راه ها و توسعه راه های شریانی استان بیشتر مدنظر قرار گرفته، گفت: تمام راه های مواصلاتی دارای ردیف ملی شده و از ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان جذب شده است.

وی به اختصاص اعتبار پروژه بزرگراه اردبیل به سرچم نیز اشاره کرد و گفت: بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی این پروژه نیاز است و مقرر شد ۴۰۰ میلیارد تومان منابع برای این پروژه جذب شود تا عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل – سرچم در قطعات مختلف سرعت بگیرد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: عملیات اجرایی کریق – آرموداق از سال ۱۳۹۴ شروع شده و از هشت کیلومتر مسیر، آسفالت دو لایه به طول ۴.۵ کیلومتر انجام گرفته و ۳.۵ کیلومتر مابقی مسیر هم رو به اتمام بوده و در مرحله اجرای آسفالت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: جاده کریق – آرموداق با مشخصات راه اصلی احداث شده و با توجه به تردد بیشتر گردشگران در این جاده اصلاح آن در اولویت قرار گرفته است.

یوسف زاده ادامه داد: با توجه به اتمام طرح تا پایان سال در حوزه استحفاظی استان اردبیل، انتظار می رود مسئولان استان آذربایجان شرقی نیز، تکمیل حوزه استحفاظی خود را در اولویت برنامه های کاری و اجرایی قرار دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.