| کد خبر ۳۱۱۲۰۷
کپی شد

تأمین وثیقه مهم ترین مشکل سرمایه گذاران در بخش ریلی

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:بسیاری از سرمایه گذاران در تأمین وثیقه با مشکل مواجه هستند.

تأمین وثیقه مهم ترین مشکل سرمایه گذاران در بخش ریلی
تین نیوز |

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:بسیاری از سرمایه گذاران در تأمین وثیقه با مشکل مواجه هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مراسم قرارداد و تفاهم نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه مرکز لجستیک آپرین و ناوگان با حضور وزیر راه و شهرسازی  با تأکید بر ضرورت توسعه سرمایه گذاری در بخش ریلی کشور گفت: خوشبختانه با اعتمادسازی انجام شده و پیگیری های وزیر راه و شهرسازی و همراهی سایر مسئولان، شاهد حضور پررنگ تر سرمایه گذاران در حوزه ریلی هستیم؛ حوزه ای که تاکنون به رغم جذابیت های بالا، کمتر مورد توجه سرمایه گذاری قرار گرفته بود.

بورس سبز برای حمل و نقل راه‌ اندازی می‌ شود

جزئیات امضای ۵ سند مهم سرمایه‌ گذاری و لجستیکی با حضور وزیر راه و شهرسازی

رضایی کوچی با اشاره به چالش ناترازی انرژی در کشور افزود: امروز کشور با ناترازی جدی انرژی مواجه است و توسعه شبکه ریلی می تواند نقش مؤثری در صرفه جویی انرژی داشته باشد؛ به گونه ای که ایجاد خطوط ریلی حداقل تا هفت برابر نسبت به جاده موجب کاهش مصرف انرژی می شود و همین موضوع انگیزه توجه بیشتر به این بخش را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات جدی کشور، آلودگی هواست که بخش قابل توجهی از آن ناشی از تردد خودروهاست. همچنین سالانه نزدیک به ۲۰ هزار نفر در جاده های کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند که بخشی از آن به کیفیت پایین خودروها بازمی گردد. سرمایه گذاری در حوزه ریلی می تواند به طور قابل توجهی موجب کاهش تصادفات جاده ای و تلفات انسانی شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مزایای اقتصادی حمل ونقل ریلی تصریح کرد: حمل کالا از طریق ریل هم سریع تر و هم ارزان تر است و در نهایت کالا با قیمت تمام شده کمتر به دست مصرف کننده می رسد. بر همین اساس، وزارت راه و شهرسازی به درستی هدف گذاری کرده تا با ایجاد جذابیت و اعتبارسازی، زمینه حضور گسترده تر سرمایه گذاران در این بخش را فراهم کند.

رضایی کوچی با اشاره به تکالیف برنامه هفتم گفت: در این برنامه تأکید شده که حداقل ۳۰ درصد حمل بار کشور باید به شبکه ریلی منتقل شود و تا پایان برنامه، جابه جایی حداقل ۴۰ میلیون تن کالا از مسیر ترانزیت ریلی محقق شود. این اهداف نشان می دهد هر میزان سرمایه گذاری در این حوزه، در چارچوب قانون و در جهت منافع مردم و کشور خواهد بود.

وی همچنین به ظرفیت های قانونی برای حمایت از بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، ظرفیت های خوبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده از آن توسط بخش خصوصی پیش بینی شده است. در همین راستا، کمیته ای با حضور دستگاه های مربوطه تشکیل شده و روند کار به مراحل پایانی رسیده است تا سرمایه گذاران بتوانند از محل کاهش مصرف انرژی، منافع خود را دریافت کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یکی از چالش های مهم سرمایه گذاران را تأمین مالی و مسائل بانکی دانست و افزود: بسیاری از سرمایه گذاران در تأمین وثیقه با مشکل مواجه هستند. تأکید ما این است که بانک ها، قراردادهای خرید تضمینی را به عنوان وثیقه بپذیرند. در این زمینه جلساتی در کمیسیون عمران برگزار شده و پیگیری ها برای همراهی بانک ها ادامه دارد.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: توسعه سرمایه گذاری در حوزه ریلی را به عنوان منافع ملی و مردمی دنبال می کنیم و کمیسیون عمران همچنان با جدیت از این مسیر حمایت خواهد کرد تا خدمات بهتر و ارزشمندتری به مردم ارائه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.