| کد خبر: 266326 |

سال آینده صاحب اتوبوس های برقی خواهیم شد

آنچه که مقرر شده در داخل کشور تولید شود قرارداد آن منعقد شده و کار آغاز شده است؛ اما فکر نمی کنم امسال چیزی تحویل داده شود و ما سال آینده صاحب اتوبوس های برقی خواهیم شد.

تین نیوز

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران  در خصوص ورود اتوبوس های برقی، ون ها و تاکسی ها اظهار کرد: آنچه که مقرر شده در داخل کشور تولید شود قرارداد آن منعقد شده و کار آغاز شده است؛ اما فکر نمی کنم امسال چیزی تحویل داده شود و ما سال آینده صاحب اتوبوس های برقی خواهیم شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  به گفته چمران، در مورد ون و تاکسی ها نیز امیدواریم هرچه زودتر شاهد ورود آنها به ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم اما آنچه که مقرر شده از خا رج وارد شود منابع مالی آن و زمینه های لازم فراهم شده ولی نمی دانم که ورودشان به کجا رسیده است. ۱۰۰۰ دستگاه به صورت برقی و ۱۰۰۰ دستگاه به صورت دیزل مقرر شده که وارد شود که البته وزیر صنعت، معدن و تجارت اصرار بر برقی بودن همه دستگاه های وارداتی دارد که ما هم استقبال کردیم اما نمی دانم به صورت دقیق زمان ورود آنها چه زمانی خواهد بود.

وی تأکید کرد: این دستگاه ها مصرف برق بالایی ندارند و تنها باتری های برقی آنها باید شارژ شود لذا مشکل مصرف برق ندارد و فقط دستگاه های شارژ باید در سطح شهر نصب شود که تعدادی از آنها نصب شده و باید در سایر نقاط شهر نیز این دستگاه ها نصب شوند. برای اتوبوس ها مشکلی وجود ندارد چرا که با یکبار شارژ باتری می توانند یک روز ارائه خدمات داشته باشند. البته برای خودروها نیز در داخل منازل امکان شارژ وجود دارد که این امکان باید در سطح شهر هم با نصب دستگاه شارژ فراهم شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.