| کد خبر: 258917 |

۴۰۰ روستای کشور به زودی از بن بست خارج می‌ شوند

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌ های منطقه جنوب کشور گفت: ۴۰۰ روستای کشور با بهره برداری از راه اصلی پاتاوه _دهدشت به زودی از بن بست خارج خواهند شد.

تین نیوز

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌ های منطقه جنوب کشور  گفت: ۴۰۰ روستای کشور با بهره برداری از راه اصلی پاتاوه _دهدشت به زودی از بن بست خارج خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر محمدی گفت: محور  راه اصلی پاتاوه - دهدشت قسمتی از کریدور شهررضا به بهبهان  به طول ۱۳۶ کیلومتر در قالب ۴ قطعه اجرایی است و این محور از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و مصوبات ریاست جمهوری در سفر‌های قبلی بوده که با تلاش و مساعدت همکاران این پروژه آماده بهره برداری است، ارزش روز  همین پروژه ارزش ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گفته مدیرکل ساخت و توسعه راه‌ های منطقه جنوب کشور، مشخصات فنی  این پروژه که از محور‌های البرز و زاگرس  عبور می‌کند بسیار صعب العبور است و عملیات راهسازی دچار سختی و  مشکلات خود می‌کند.

او در خصوص مشخصات فنی این پروژه گفت: در این محور عملیات خاکی به میزان ۲۷ میلیون متر مکعب  بوده و ۱۲ دستگاه تونل و ۵ گالری به طول ۱۰ کیلومتر احداث شده است و در راستای ایمنی بیشتر ۲۳ کیلومتر  دیوار سازی و  انجام شده است و طول پل‌ های ایجاد شده در این حوزه ۲ کیلومتر بوده که این میزان عملیات فنی نشان دهنده  صعب العبور بودن  این محور مهم است که میزان ترافیک در استان‌های مرکزی به سمت بندر امام خمینی را تسیهل و تسریع می‌کند.

محمدی گفت:  این محور ارتباط نواحی مرکزی  و شمالی کشور با بنادر جنوب از جمله بندر امام خمینی ایجاد می کند و ۴۰۰ روستا را از  بن بست خارج می کند که باعث ایجاد رونق در اقتصاد و مباحث گردشگری، کاهش سوانح و افزایش ایمنی محور و صرفه جویی در مصرف سوخت می‌ شود.

او گفت:  این محور کریدور جدیدی است که باعث شده حداقل ۴۰۰ مجموعه روستایی  به راه ایمنی دسترسی پیدا کنند و در  منطقه  جنوب  یکی از محور‌های مهم ارتباط محور شیراز به اهواز است، قسمتی از  کریدور شرقی به غرب  و شمال به جنوب  است و در محدوده استان‌ های فارس و کهگلویه و بویر احمد ۹۰ درصد مسیر ۴ خطه شده است و افتتاح دیگر گردنه شلردگان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.