| کد خبر: 258341 |

طراحی پروژه رشت آستارا تا پایان سال ۲۰۲۳ انجام می‌ شود

افندی زاده معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد اجرایی پروژه رشت آستارا خبر داد و گفت: طراحی این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۳ انجام می شود و عملیات اجرایی آن نیز اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

تین نیوز

افندی زاده معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از امضای قرارداد اجرایی پروژه رشت آستارا خبر داد و گفت: طراحی این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۳ انجام می شود و عملیات اجرایی آن نیز اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

امضای قرارداد اجرایی راه آهن رشت آستارا توسط نمایندگان ایران و روسیه

ضرورت یکسان سازی سیاست‌ ها در کریدور شمال جنوب

راه آهن رشت آستارا از طریق فاینانس ساخته می شود

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سومین نشست سه جانبه ایران-هند و روسیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز موافقتنامه قرارداد اجرایی پروژه رشت آستارا به امضای شرکت های معرفی شده از سوی دو کشور ایران و روسیه رسید.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای موافقتنامه وام پروژه رشت_ آستارا در ۲۷ اردیبهشت ماه گفت: باید قرارداد اجرایی آن تهیه می شد که امروز این قرارداد توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل از سوی ایران و شرکت کاسپین سرویس از سوی روسیه به امضا رسید و اجرای این پروژه از امروز آغاز می شود.

افندی زاده ادامه داد: در این قرارداد مدت زمان پروژه، قوانین و شرایط اجرایی پروژه، ضمانت نامه ها و ... مشخص شده است و با اجرای آن، گروه هایی از ایران و روسیه در پروژه مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال ۲۰۲۳ طراحی پروژه رشت_ آستارا انجام شود، افزود: طراحی این پروژه چند ماه طول می کشد و ابتدای سال ۲۰۲۴ نیز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پروژه رشت آستارا حدود ۱۶۲ کیلومتر است که حدود ۴۵ کیلومتر پل دارد و یکی از پروژه های مهم از لحاظ سازه ای شناخته می شود.

افندی زاده گفت: زمان اجرای این پروژه ۳ الی ۴ سال تخمین زده شده که امیدواریم زودتر به بهره برداری برسد.

مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورویی پروژه رشت آستارا

وی افزود: این پروژه به صورت وام صادراتی بوده و بر اساس موافقتنامه دو جانبه میان وزرای راه دو کشور، حداکثر مبلغ پروژه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو خواهد بود که شامل ساخت و حوزه ناوگان می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • میرشجاع 3 1

    ایران برای آروزی دیرینه روسیه هزار و ششصد میلیارد یورو چرا باید هزینه کند و میزان درامدش از این پروژه چقدر خواهد بود و ایا از نظر اقتصادی و برگشت سرمایه و سود بررسی شده یا خیر