| کد خبر: 256205 |

افزایش 29 درصدی قیمت بلیت پرواز داخلی

قیمت بلیت پروازهای داخلی ۲۹ درصد افزایش یافت.

تین نیوز

محمد محمدی بخش با اعلام موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی گفت: پس از برگزاری جلسات شورای عالی هواپیمایی و شنیدن پیشنهادهای انجمن شرکت های هواپیمایی و نمایندگان شرکت های هواپیمایی، نرخی بابت افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی مشخص شد و برای تأیید و تصویب به ستاد تنظیم بازار رفت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از روز شنبه پیش رو این افزایش قیمت ۲۹ درصدی بابت پروازهای داخلی به شرکت های هواپیمایی ابلاغ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ایمنی پرواز اصلی ترین اولویت سازمان هواپیمایی کشوری است، ادامه داد: همه تلاش ما این است که در این حوزه ایمنی پروازها به خطر نیفتد و در فضای تعاملی باید کار پیش برود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که این افزایش قیمت از چه زمانی به شرکت های هواپیمایی ابلاغ می شود؟ گفت: از روز شنبه پیش رو این افزایش قیمت ۲۹ درصدی بابت پروازهای داخلی به شرکت های هواپیمایی ابلاغ خواهد شد.

محمدی بخش اضافه کرد: باید در موضوع سوخت ناوگان حمل ونقل هوایی نیز تصمیماتی در آینده نزدیک اتخاذ شود.

به گزارش ایمنا، محمد محمدی بخش، یازدهم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با تکذیب موافقت سازمان هواپیمایی با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: در حال حاضر این پیشنهاد در شورای عالی هواپیمایی در حال بررسی است و تا ۱۰ روز دیگر تکلیف را مشخص خواهیم کرد.

وی درباره نحوه تعیین قیمت بلیت هواپیما گفت: قانون گذار تکلیف قیمت بلیت را مشخص کرده است. تعیین نرخ خدمات پیش تر بر اساس نظر سازمان هواپیمایی بود، اما از سال ۹۵ تا ۹۹ موضوع نرخ گذاری حذف و آزادسازی قیمت ها در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته با افزایش نرخ ۳۰ درصدی در سازمان هواپیمایی موافقت شد، اما به دلایلی ابلاغ نشد و از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ متوقف مانده است.

به گفته محمدی بخش، پیشنهاد افزایش قیمت با توجه به قیمت های جهانی قطعات هواپیما و افزایش هزینه تعمیر و نگهداری هواپیماها است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.