| کد خبر: 255388 |

قطار مستقیم تهران-کربلا به اربعین امسال می‌رسد؟

با تکمیل خط مستقیم ریلی از ایران به کربلا، زائران می توانند از این مسیر برای سفر زیارتی خود استفاده کنند؛ در حالی که مقرر بود عراق تا پایان ماه مبارک رمضان به تحویل زمین جهت شروع عملیات اجرایی مین روبی به طرف ایرانی اقدام کند و هنوز خبری از این تحویل نشده، باید دید قطار تهران - کربلا به اربعین امسال می رسد یا به سال آینده موکول می شود.

تین نیوز

با تکمیل خط مستقیم ریلی از ایران به کربلا، زائران می توانند از این مسیر برای سفر زیارتی خود استفاده کنند؛ در حالی که مقرر بود عراق تا پایان ماه مبارک رمضان به تحویل زمین جهت شروع عملیات اجرایی مین روبی به طرف ایرانی اقدام کند و هنوز خبری از این تحویل نشده، باید دید قطار تهران - کربلا به اربعین امسال می رسد یا به سال آینده موکول می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  خط ریلی شلمچه-بصره که می تواند ایران را با راه آهن مستقیم به کربلا متصل کند، از پروژه هایی است که با وجود اهمیت از نظر مسافران زیارتی و از بعد تجاری، در این سال ها نتیجه نگرفته؛  البته کارشناسان هم تاکید دارد که صرفا ایران به این پروژه نیاز ندارد، بلکه خود عراق هم برای اینکه بتواند ناترازی تجاری اش را با کشور ما برطرف کند و به خاک ما افزایش صادرات داشته باشد و گردشگر زیارتی و سیاحتی به ایران بفرستد نیاز دارد که این پروژه تکمیل شود.

با وجود اینکه در ماه های گذشته مواردی از جمله عدم تمایل عراق به تکمیل این پروژه ریلی مطرح شه بود و اینکه عراق این خط را معارض با کریدور شمالی-جنوبی خود می داند؛ اما پس از برقراری دیدارهایی بین ایران و عراق و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور، مدیرعامل راه آهن از راه اندازی مجدد قطار ترکیبی تهران-کربلا خبر داد.

همچنین مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- درباره راه آهن تهران- کربلا بیان کرد: توافقات خوبی انجام شده و قرار شده در بودجه عراق هم احداث خط ریلی شلمچه - بصره دیده شود.» بدین ترتیب جمهوری عراق نیز وعده داده که بابت احداث این پروژه ۲۱۵ میلیارد دینار عراقی هزینه کند و به انجام این پروژه در سال ۲۰۲۳ هم تاکید کرده است.

در دیدار وزیر راه و شهرسازی- با رزاق محیبس السعداوی -وزیر حمل و نقل عراق-همچنین مقرر شد عراق حداکثر تا پایان ماه مبارک رمضان، نسبت به تحویل زمین مورد نظر جهت شروع عملیات اجرایی مین روبی به طرف ایرانی اقدام کند.

اگرچه همانطور که سیدمیعاد صالحی -مدیرعامل راه آهن ایران- تاکید دارد، این مسیر می تواند به عنوان یک مسیر خوب برای جابه جایی زائران ایرانی به سمت کربلا  در طول سال مورد استفاده واقع شود. باوجود این، ماه مبارک رمضان به پایان رسیده و هنوز از اینکه عراق چه اقدام جدیدی برای تحویل زمین به ایران جهت شروع عملیات مین روبی انجام داده، خبری منتشر نشده است.

اربعین حسینی امسال تاریخ ۱۵ شهریورماه است و خیلی عظیمی از زائران حسینی در این تاریخ به کربلا عزیمت می کنند؛ سال گذشته برای این مسیر قطار ترکیبی تهران-کربلا، تدارک دیده شده بود؛ بدین صورت که مقرر شد این قطار پس از حرکت در تهران و مسافرگیری در قم وارد شلمچه شود، پس از آن مسافران مسیر شلمچه تا بصره را با اتوبوس طی کرده و از بصره مجددا با قطار وارد کربلا شوند؛ حال باید دید خط ریلی مستقیم از ایران به کربلا برای اربعین امسال محقق خواهد شد یا به سال آینده موکول می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.