بازدید سایت : ۸۶۲۵۴
به زودی انجام می شود:

افتتاح 70 کیلومتر از راه آهن دوخطه اهواز - اندیمشک

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه دوخطه سازی 70 کیلومتری مسیر ریلی اهواز،اندیمشک در سفر استانی رئیس‌جمهور و هیات همراه به خوزستان، خبر داد.

تین نیوز |

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن از افتتاح پروژه دوخطه سازی 70 کیلومتری مسیر ریلی اهواز اندیمشک در سفر استانی رئیس جمهور و هیات همراه به خوزستان، خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور و هیات همراه به خوزستان، از افتتاح و بهره برداری رسمی  پروژه دو خطه سازی 70 کیلومتر از مسیر  ریلی اهواز اندیمشک، به ارزش چهار هزار میلیارد تومان خبر داد.

در سفر استانی رئیس جمهور و هیات همراه به خوزستان، ۷۰ کیلومتر از پروژه دو خطه سازی مسیر ریلی دو خطه اهواز - اندیمشک افتتاح خواهد شد.

صالحی در تشریح جزییات این پروژه گفت: این ۷۰ کیلومتر از ایستگاه شوش تا ایستگاه بامدژ در محور اندیمشک به اهواز بوده که ارزش آن حدود ۴ هزار میلیارد تومان است.

به گفته صالحی، افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ظرفیت سالانه بار این محور ریلی از ۱۰ میلیون تن به ۱۴ میلیون تن از جمله مزایای این پروژه محسوب می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    با سلام
    اگر آقای دکتر صالحی لطف کنند وبه سوالهای زیر در خصوص این پروژه پاسخ دهند ممنون خواهیم شد ایشان فرمودند که پروژه 4000 میلیارد تومان ارزش دارئد که اگر 70 کیلومتر را مد نظر داشته باشند می شود کیلومتری 57 میلیارد تومان واگر کل 140 کیلومتر پروژه مد نطر اتیشان باشد می شود 28.5 میلیارد تومان برای هر کیلومتر در حالی که قیمت اجرای هر کیلومتر زرسازی و روسازی در حال حاضر چیزی حدود 22 میلیارد تومان برآورد میشود
    سوال دوم اینکه چطور قراردادی با ارزش 240 میلیارد که در سال 1393 بسته شده است در حال حاضر با 4000 میلیارد توان افتتاح می شود انهم ناقص نه کامل چه کسی باید پاسخگوی این سوء مدیریت باشد در نظر داشته باشید پیشرفت پروژه در سال 1397 برابر گزارش همین شرکت راه اهن در رسانه ها 67 درصد کل 140 کیلومتر بوده است این یعنی تقریبا این 70 کیلومتر همان سال 1397 آماده بهره برداری بوده است حالا چرا 4 سال بعد افتتاح می شود جای سوال دارد
    سوال دیگر اینکه چرا پیمانکار پروژه یعنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای دیرکرد در پروژه مورد مواخذه قرار نمی گیرد در حالی که پرداخت های چند سال اول پروژه را به موقع وکامل دریافت نموده بود
    ونهاایتا اینکه لطفا برسر مردم شهید پرور ومبارز خوزستان لطفا منتی نگذارید برای ساخت این پروئژه زیرا این پروژه از محل فروش سهام فولاد خوزستان در زمان دولت آقای احمدی نژاد تامین اعتبار شد که نقدینگی آن نزد سازمان مدیریت کامل آماده بود وبه موقع پرداخت شده یعنی از پول منطقه خوزستان برای همان مردم هزینه کردید نه از پول جای دیگر.
    بد نبود از دولت های پیشین که کل زحمت پرئژه را کشیده بودند در زمان افتتاح تشکر میشد نه اینکه سند را به نام خودشان بزنند که عملا در این دوسال کاری نکرده اند.

  • ناشناس پاسخ

    چرا سرعت 120 کیلومتر بر ساعت مگر مشخصات خط وقرارداد بر اساس 160 کیلومتر بر ساعت نوشته نشده واجرا نشده حالا چطور کم شده است؟

  • ناشناس پاسخ

    با سلام
    به چند دلیل از آقای دکتر سید میعاد صالحی انتظار داریم تا در کلام خود رعایت صداقت را بفرمایند که متاسفانه اینچنین نیست اول اینکه ایشان سید هستند دوم اینکه حافظ قرآن هستند سوم اینکه جزو نخبگان جامعه هستند وچهارم اینکه معاون وزیر هستند
    اما متاسفانه شاهد هستیم یا به خواست ویا بدون خواست جملاتی را به زبان می آورند که تنها شعاری ودروغ وصرفا برای ابقای خودشان می باشد واقعا ایشان بفرمایند از این 70 کیلومتر روسازی وزیرسازی سازی و پل های مسیر چقدرش در زمان تصدی ایشان انجام شده است بعد بفرمایند اصلا چرا چند سال متوقف بود ونهایتا هم بفرمایند چرا این 70 کیلومتر که ماهها است آماده شده حالا ودرست در زمانی که شایعه برکناری ایشان مطرح است افتتاح میشود ومیشنویم که قول 40 کیلومتر باقی مانده را هم تا شهریور می دهند(که البته باقی مانده خط 70 کیلومتر است نه 40 کیلومتربد نبود نقشه مسیر را مررو می کردند)واقعا اینکه در کلام یک مسئول در این سطح چنین تناقضاتی را ببینیم و رعایت صداقت را نبینیم چه چیزی به ما القاء می کند تعجب می کنم از وزیر ووزارت خانه که قبل از افتتاح شرایط را درست برسی نمی کنند سازمان بازرسی کل کشور کجا است تا به موضوعات دروغ اینچنینی ورود کند آقای صالحی هنوز نمی دانند حتی خط قدیم این محور هم توانائی سرعت 140 کیلومتر بر ساعت را دارد وخط جدید هم قابلیت 160 کیلومتر را دارا است و اعلام سرعت 120 کیلومتر بر ساعت را می کند که مربوط به بیست سال پیش است واقعا آیا ادامه کار چنین مدیر بی دانش البته در حوزه کاری اش(وگرنه قطعا ایشان در حوزه درسی خود نخبه هستند)و بی صداقتی بر راس یکی از بزرگترین سازمانهای این کشور صحیح است؟این پرسش را جناب آقای دکتر بذر پاش ودکتر مخبر می بایست پاسخ دهند