| کد خبر: 251151 |

تهیه 5 استاندارد برای حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک

مدیرکل انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد، حمل‌ ونقل را پایه و زیر بنای اقتصاد دانست.

تین نیوز

مدیرکل انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد، حمل‌ و نقل را پایه و زیر بنای اقتصاد دانست و گفت: حمل و نقل دریایی همیشه مورد توجه صاحبان کالا و کارگزاران حمل و نقل به عنوان ایمن‌ ترین و ارزان‌ ترین راه و شیوه ای مقرون به صرفه برای جابجایی کالاها از جمله کالاهای خطرناک بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سی نیوز، محمد سجاد گازر در همایش تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر، بیان داشت: عدم رعایت و توجه به ایمنی و رعایت کنوانسیون ها و دستورالعمل های مربوط به کالاهای خطرناک منجر به وقوع یک فاجعه زیست محیطی بسیار مخرب می شود.

گازر از تقویت سامانه و سیستم استانداردهای کالاهای خطرناک و نظارت و اجرای آن توسط مسئولان دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی خبر داد.

وی اعلام کرد: سازمان نظام استاندارد ۵ استاندارد ملی به منظور اجرای مدیریت کیفیت، نظارت و پایش بسته‌بندی ؛ انتخاب و تعیین روش آزمون بسته‌بندی؛ شناسایی و پایش الکترونیکی کالاهای خطرناک و معین کردن الزامات حمل کانتینری کالاهای پلاستیکی را تهیه کرده است.

به گفته مدیرکل انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد، در فرآیند تدوین استانداردهای ملی از توانمندی های پژوهشگاه ها و پتانسیل و ظرفیت شورای عالی استاندارد، برای تبدیل استاندارد ملی به استاندارد اجباری استفاده شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.