| کد خبر: 250371 |

اعلام میزان تخلیه تفکیکی ۷ کالا تا پایان پاییز؛

تخلیه ۱۷,۴ میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور طی ۹ ماه گذشته

طی ۹ ماهه نخست سال جاری حدود ۱۷,۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است .

تین نیوز

طی ۹ ماهه نخست سال جاری حدود ۱۷,۴ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شده است .

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۱ معادل ۱۷ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۷۰ تن بود و در این بین شکر رشد ۲۶ درصدی و برنج رشد ۴ درصدی داشته است.

میزان تخلیه گندم طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۳ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۳۷۵ تن بود در حالی که تخلیه گندم طی مدت مشابه سال گذشته برابر ۴ میلیون ۷۶۸ هزار و ۶۶۹ تن بوده است.

میزان تخلیه جو تا پایان آذر سال جاری نیز معادل ۱ میلیون ۸۱۷ هزار و ۱۲۵ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۶۲۰ تن بوده است.

میزان تخلیه ذرت تا پایان آذر سال جاری معادل ۶ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۶۳۵ تن بوده و میزان تخلیه این کالا در مدت مشابه سال گذشته ۶ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۵۴ بوده که حاکی از رشد ۱ درصدی است.

میزان تخلیه سویا طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۲ میلیون ۷۹۵ هزار و ۷۷۴ تن و تخلیه سویا در مدت مشابه سال گذشته معادل ۳ میلیون و ۷۸۴ هزار و ۷۹۳ تن بوده است.

میزان تخلیه برنج نیز تا پایان آذر سال جاری معادل ۱۷۳ هزار و ۳۲۸ تن بود و تخلیه برنج در مدت مشابه سال گذشته برابر ۱۶۷ هزار و ۱۱۲ تن بوده است که رشد ۴  درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

میزان تخلیه شکر در بنادر کشور تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۱ به ۱ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۹۳۵ تن رسیده و این درحالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۹۱۴ هزار و ۸۰۶ تن شکر تخلیه شده بود که حاکی از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت سال گذشته است.

همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ معادل ۱ هزار و ۴۹۸ تن بوده و در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۱ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۹۸۱ تن روغن تخلیه شده بود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی ۹ ماهه سال جاری شامل ۶۵۰ هزار و ۲۲۶ دستگاه کامیون و ۲۱ هزار و ۲۳۲ واگن بوده که از تعداد کامیون های اختصاص یافته ۸۳ هزار و ۲۴۳ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.