| کد خبر: 250024 |

معاون مهندسی سازمان بنادر خبر داد:

پیشرفت ۷۴ درصدی پروژه اسکله محمد عامری

پروژه احداث اسکله ۹۰ متری محمد عامری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده که اکنون پیشرفت ۷۴ درصدی دارد.

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: پروژه احداث اسکله ۹۰ متری محمد عامری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده که اکنون پیشرفت ۷۴ درصدی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست جمع بندی سفر ۲ روزه خود به بنادر استان بوشهر اظهار کرد: بندر بوشهر به عنوان نزدیک ترین بندر جنوبی به کشورهای حوزه خلیج فارس، همراه با بنادر تابعه نقش مهمی درمراودات منطقه ای و زنجیره ترابری کشور دارد.

وی بیان کرد: به فراخور این اهمیت، سازمان بنادر و دریانوردی اکنون ۶۷ پروژه فعال با اعتبار ۳۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بندر بوشهر و بنادر تابعه آن در دست مطالعه و اجرا دارد که در سال جاری بالغ بر سه هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص داده شده است.

به گفته فتحی؛ از مبلغ یاد شده تاکنون ۲ هزار و ۴۵۰ میلیار ریال جذب شده و امید است با تلاش مضاعف همکاران در ستاد و بنادر و مشاوران و پیمانکاران علاوه بر جذب مابقی اعتبارات، اعتبارات بیشتری نیز به بنادر استان بوشهر اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای مسئولیت اجتماعی خود با وجود محدودیت‌های اعتباری با هدف توسعه دریامحور در مناطق کم برخوردار از جمله ۱۰ بندر تابعه استان بوشهر اهتمام ویژه دارد.

فتحی افزود: در این راستا سازمان بنادر در بنادر محمد عامری، بوالخیر، خارگ، کنگان، دیر، عسلویه، دیلم، گناوه، لاور ساحلی و ریگ ۱۱ پروژه اجرایی، عمرانی و تامین تجهیزات با اعتبار ۲۰ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال در دست مطالعه و اجرا دارد که این پروژه ها یکی پس از دیگری مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: از پروژه های مهم اجرایی در بنادر تابعه استان بوشهر می توان به پروژه موج شکن بندر کنگان با اعتبار یک هزار و ۶۶۹ میلیارد ریال و پیشرفت ۶۹,۳۳ درصدی اشاره کرد.

فتحی ادامه داد: پروژه احداث اسکله ۹۰ متری محمدعامری نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده که اکنون پیشرفت ۷۴ درصدی دارد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان متبوع همچنین طرح های توسعه بنادر ریگ و دیلم را در دست مطالعه داشته و مناقصه اطاله موج شکن بندر گناوه با اعتبار یک‌هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در حال برگزاری است که انتظار می رود در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: از دیگر پروژه های بسیار مهم بندر بوشهر نیز می توان به اجرای تاسیسات زیربنایی جزیره نگین با با اعتبار یک هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال اشاره کرد که اکنون نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

فتحی تصریح کرد: بهره برداری از پروژه یاد شده زمینه ساز حضور سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.