| کد خبر: 249836 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

بهره برداری از بندرگاه چندمنظوره بندر خمیر همزمان با دهه فجر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بهره برداری بندرگاه چند منظوره خمیر در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بهره برداری بندرگاه چند منظوره خمیر در دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به نقش بنادر کوچک در توسعه اقتصاد دریامحور و اشتغالزایی پایدار اظهار کرد: در راستای تسهیل تجارت، صادرات و واردات و رونق بخشی به اشتغال مردم بومی که معیشتشان با دریا گره خرده است  احداث بندرگاه خمیر به عنوان یک طرح مهم و راهبردی مورد توجه سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت .

 وی افزود: این طرح راهبردی که نقش موثری در بازده اقتصادی منطقه داراست از دولت نهم و در برهه زمانی که مدیرعامل فعلی سازمان بنادر مسئولیت مدیر کلی بنادر هرمزگان را عهده دار بود آغاز و پس از مدتی که از آغاز عملیات اجرایی آن می گذشت به شیوه های مختلف دچار وقفه شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان توضیح داد: خوشبختانه در دوره جدید تصدی وی به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری مشکلات از سوی این اداره کل، استانداری ونمایندگان مردم درمجلس طرح  مذکور دوباره سرعت گرفته و دهه فجر امسال مورد بهره برداری و استفاده تجار، صادرکنندگان و دریانوردان قرار می گیرد.

وی در خصوص مشخصات فیزیکی این طرح بیان کرد: این بندرگاه دارای چهار پست اسکله به صورت شمع، عرشه و مسیر دسترسی به طول ۷۴۴ متر از ساحل تا اسکله ها است که در مرحله نخست این طرح، مسیر دسترسی دریایی شامل دیواره سنگی به طول ۶۱۷ متر اجرا و در مرحله دوم این طرح نیز اجرای لایه های روسازی دایک (دیواره) دسترسی، احداث پل دسترسی به صورت شمع و عرشه از انتهای دایک تا محل اسکله، احداث اسکله به همراه تهیه و نصب تاسیسات برقی و مکانیکی به انجام رسیده است.

امکان پهلودهی لنج های تجاری تا ظرفیت ۴۰۰ تن بنا به درخواست مردم بعنوان بهره برداران اصلی

 عباس نژاد با بیان اینکه شناور طرح شامل بارج تا ظرفیت پنج هزار تن پیش بینی شده است، اظهار کرد: از آنجایی که بهره بردار اصلی این بندرگاه مردم هستند بنا بر درخواست های مکرر تجار و بازرگانان مبنی بر امکان پهلودهی لنج های تجاری تا ظرفیت ۴۰۰ تن توسط سازمان بنادر و دریا نوردی با احترام به مطالبه عموم با تغییر در طراحی ساختار اسکله های شناور فراهم می کند.

این مقام مسئول با تاکید بر انجام آزمون های زیست محیطی دوران ساخت با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، تصریح کرد: تمامی فرآیندهای مربوطه در این طرح به انجام رسیده و جهت صدور مجوز زیست محیطی در اختیار این سازمان قرار گرفته است.

لایروبی اسکله قدیم بندر خمیر در دستورکار سازمان بنادر

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از دیگر اقدامات سازمان بنادر در شهرستان بندر خمیر به لایروبی اسکه قدیم این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: به دنبال کاهش چشمگیر عمق اسکله گمرک بندر خمیر که در گذشته نقش مهمی در تجارت دریایی منطقه داشته، این سازمان لایروبی اسکله را مورد توجه قرار داده است.

عباس نژاد ادامه داد: در این راستا پیمانکار اجرایی انتخاب و با ابلاغ موضوع عملیات، منتظر صدور مجوز سازمان محیط زیست برای محل تخلیه لایه های برداشتی هستیم.

وی تغییرات اقلیمی منجر به رسوب لای ناشی از سیلاب های سهمگین از یک سو و نیز عدم رعایت حریم لازم از سازه های موثر بر رسوب گذاری مجاور از سوی دیگر را دلایل کاهش عمق اسکله قدیمی عنوان کرد.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ انجام لایروبی اسکله قدیم بندر خمیر این امکان را جهت پهلودهی ایمن تعداد زیادی از شناورها سنتی به خصوص در شرایط نامساعد جوی فراهم می کند.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عباس نژاد خاطر نشان کرد: با مشارکت دیگر ارگانها جهت تسریع در روند احداث جاده دسترسی، بهره برداری از بندر چندمنظوره خمیر که در دهه فجر امسال صورت می گیرد، فصل جدیدی از رونق تجارت دریایی در منطقه آغاز و شاهد تنوع بیشتر فعالیت ها و افزایش حجم تردد و نیز رونق معیشت ساحل نشینانی که از دریا این خوان گسترده الهی ارتزاق می کنند، خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.