| کد خبر: 248539 |

تدوین دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور

عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح جامع بنادر بازرگانی و ساماندهی بنادر کوچک را تشریح کرد.

تین نیوز
عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح جامع بنادر بازرگانی و ساماندهی بنادر کوچک را تشریح کرد و گفت: در بخش بنادر کوچک قرارداد بهره برداری از بنادر جاسک، سیریک، کنگان و گناوه منعقد شده و واگذاری بنادر دیلم و دیر در دستورکار قرار دارد.
به گزارش تین نیوز، جلیل اسلامی، درباره آخرین وضعیت اجرای طرح جامع بنادر بازرگانی و ساماندهی بنادر کوچک، اظهار داشت: در جهت ارتقای یکپارچگی و هماهنگی در شناسایی، تدوین کاربری و هرگونه عملیات ساخت و ساز عمرانی و تامین تجهیزات، اقدامات و فعالیت های اجرایی، افزایش نفوذ سرمایه گذاری ها در تسهیل ورود کشتی های بزرگ تجاری، پیشگیری از معطل شدن و کاهش انتظار نوبت کشتی ها و نیز تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر کشور «دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور» مدنظر قرار گرفته است.
وی با اشاره به «دستورالعمل اجرایی طرح جامع بنادر کشور» ادامه داد: این دستور العمل در بردارنده مطالعات شرایط بازار و تغییرات آن، امکان سنجی پروژه های اجرایی یا توسعه ای جهت تصویب، اصلاح یا تجزیه پروژه ها و نیز تحلیل و تصویب طرح جامع جدید با بهره گیری از ظرفیت مشاوران است.
به گفته اسلامی، تدوین یک دستورالعمل اجرایی فرآیند محور، همراه با احصای ادارات دست اندرکار، جایگاه و وظایف آن ها نیز در دستورکار قرار گرفته است.
به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، به منظور اجرای طرح جامع بنادر کشور، بازنگری دستورالعمل کمیته پایش و به روزرسانی طرح جامع بنادر بازرگانی کشور مصوب اجلاس شماره ۱۷۲۴ مورخ ۱۶/۱۱/۱۳۹۱ هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، انجام شده است.
اسلامی درباره ساماندهی و واگذاری بنادر کوچک نیز، اعلام کرد: در این خصوص قرارداد بهره برداری از بنادر جاسک و سیریک در استان هرمزگان و بنادر کنگان و گناوه در استان بوشهر منعقد شده و واگذاری بنادر دیلم و دیر در استان بوشهر نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری سازمان بنادر و دریانوردی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.