| کد خبر: 248407 |

برگزاری کمیته سالانه یادداشت تفاهم منطقه ای اقیانوس هند به میزبانی ایران

بیست و پنجمین جلسه کمیته سالانه یادداشت تفاهم منطقه ای اقیانوس هند PSC IOMOUبه صورت مکاتبه ای و مجازی به میزبانی جمهوری اسلامی برگزار شد.

تین نیوز

بیست و پنجمین جلسه کمیته سالانه یادداشت تفاهم منطقه ای اقیانوس هند PSC IOMOUبه صورت مکاتبه ای و مجازی به میزبانی جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، یادداشت تفاهم منطقه ای اقیانوس هند در زمینه کنترل و بازرسی کشتی ها با عضویت ۲۰ کشور در خصوص اجرای هماهنگ و موثر بازرسی از کشتی های تجاری متردد و حذف کشتی های نا ایمن   در منطقه اقیانوس هند و دریای عمان از سال ۱۹۹۹ تدوین شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای فعال این یادداشت تفاهم  همواره در کانون فعالیت ها قرار داشته است، گفت: در سال جاری جمهوری اسلامی ایران به عنوان میزبان اجلاس مجازی ضمن انجام هماهنگی های لجستیک و نرم افزاری و همچنین تهیه اسناد فنی با مدیریت دو کارگروه مکاتبه ای را به عهده دارد.

مجید علی نازی افزود: با بیان اینکه ایران در سال جاری ضمن تهیه ۳ سند فنی از جمله دستورالعمل انجام بازرسی فنی و ایمنی از راه دور «CG No۲-Development of procedure for inspection through Remote location»، برای سومین سال پیاپی در سال های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برنده جایزه فنی ترین نواقص گزارش شده با رای گیری اعضا این یادداشت تفاهم شده است.

دریاییبه گفته معاون دریایی سازمان بنادر، نظارت بر فعالیت اعضاء یادداشت تفاهم از طریق بررسی گزارش فعالیت ها، تصمیم گیری در خصوص سیاست های بازرسی های فنی و ایمنی در سطح اعضای منطقه ای، تصویب بودجه و همکاری های آتی بین اعضاء، به روزرسانی اهداف یادداشت تفاهم با نگاه بر اهداف استراتژیک آیمو از جمله کارکردهای اجلاس های اقیانوس هند است.

بنا بر این گزارش، این اجلاس تا ۱۳ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.