| کد خبر: 248395 |

پیگیری تامین نیروی انسانی متخصص دریایی در مجلس و دولت

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست تخصصی معاونین امور دریایی بنادر کشور با تاکید بر کمبود جدی نیروی انسانی مختصص در این سازمان و شرکت ها و ارگان های دریایی کشور ، از تشکیل کارگروه های تخصصی پیگیری این موضوع در مجلس و دولت خبر داد.

تین نیوز

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست تخصصی معاونین امور دریایی بنادر کشور با تاکید بر کمبود جدی نیروی انسانی مختصص در این سازمان و شرکت ها و ارگان های دریایی کشور ، از تشکیل کارگروه های تخصصی پیگیری این موضوع در مجلس و دولت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نشست تخصصی معاونین امور دریایی بنادر کشور روز چهارشنبه با حضور مجید علی نازی عضو هیات عامل و معاون امور دریایی ، نادر پسنده مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی، مهدی فرمهینی فراهانی سرپرست اداره کل امور دریایی و معاونان امور دریایی بنادر کشور در تهران برگزار شد.

در این نشست، مجید علی نازی با تاکید بر کمبود جدی نیروی انسانی مختصص در این سازمان و شرکت ها و ارگان های دریایی کشور، بحث اول سازمان را معضل نیروی انسانی متخصص عنوان کرد و از تشکیل کارگروه های تخصصی و پیگیری این موضوع در مجلس و دولت خبر داد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر تاکید کرد: باید حقوق و مزایای استاندارد را برای نیروهای متخصص دریایی وضع کنیم. 

وی به نگرانی های این معاونت از فرسودگی ناوگان دریایی نیز اشاره مرد و گفت: بایستی با برنامه ریزی دقیق تر و منسجم تر نسبت به حل این مشکل اقدام کنیم.

مهدی فرمهینی فراهانی سرپرست اداره کل امور دریایی نیز در این نشست تخصصی، از کاهش متخصصان و کارشناسان حوزه دریایی در این اداره کل اظهار نگرانی کرد و گفت: بیش از ۶۰ چالش ها را احصا کرده ایم و نیاز است به طور جدی با رویکرد جراحی گونه این چالش ها را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به لزوم اجرای خط مشی های اداره کل دریانوردی در سازمان ادامه داد: افزایش سطح ایمنی در ناوگان آبراهه ها و بنادر، توسعه ناوگان تحت پرچم ایران ، توسعه بخش غیردولتی در خدمات دریایی، عملیات دریایی در حداقل زمان ممکن در بستر ایمن،  هوشندسازی فرآیندها در جهت توسعه سیستم های یکپارچه، ساماندهی و توسعه حمل و نقل مسافری و مدرن سازی زیرساخت ها و تجهیزات از جمله این خط مشی ها است.

فراهانی با تاکید بر اینکه نگارش دستورالعمل ها باید در اجرا باشد نه ستاد ادامه داد: با آنکه تامین تجهیزات دریایی و مخابراتی در طرح آمایش دیده شده است و طرح بلند مدت است اما برنامه ریزی ها برای حل عاجل آن را نیز در دستور کار داریم.

سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر با اشاره به تعیین مناطق خدمت گذاری و عملیاتی گفت: این مشکل از قبل وجود داشته است که برای حل این معضل نهایتا تا یک ماه آینده آیین نامه مناطق نظارتی و عملیاتی نهایی و به روز می شود تا در هیات وزیران مورد رسیدگی و ابلاغ قرار گیرد.

نادر پسنده، مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی هم در نشست تخصصی معاونین امور دریایی بنادر کشور با اشاره به تجربه موفق لایروبی در بندر آستارا تاکید کرد: همانطور که در بندر آستارا شاهد افزایش بهره وری لایروب ها بودیم ( گاها تا ساعت پاسی از شب این لایروب ها مشغول عملیات لایروبی بودند) چرا بایستی در سایر بنادر لایروب ها را به حداقل کارایی برسانیم و  این لایروب ها فقط در بخشی از روز فعالیت کنند.

پسنده با اشاره به لزوم تغییر استراتژی با توجه کمبود نیروی متخصص گفت: برای این منظور می توانیم با تغییر نگاه استراتژیک از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.