| کد خبر: 248069 |

جزییات توافق ایران و قطر در حوزه کشتیرانی و هماهنگی جام جهانی

وزیر راه و شهرسازی در مورد توافقات انجام‌شده در حوزه ترانزیت کالا و روابط میان ایران و قطر در حوزه کشتیرانی گفت: با توجه به برطرف شدن نقایصی که درگذشته وجود داشت، روابط بین دو کشور درحال توسعه است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در مورد توافقات انجام شده در حوزه ترانزیت کالا و روابط میان ایران و قطر در حوزه کشتیرانی گفت: با توجه به برطرف شدن نقایصی که درگذشته وجود داشت، روابط بین دو کشور درحال توسعه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رستم قاسمی با اشاره به سفر دو روزه خود به کشور قطر و ملاقات با  نخست وزیر و وزیر حمل و نقل این کشور، توافقات انجام شده در مورد جام جهانی ۲۰۲۲ را از دستاوردهای مهم این سفر برشمرد و بیان کرد: در جلسه ای که با وزیر حمل و نقل برگزار شد، توافق شد چند روز قبل از مسابقات جام جهانی قیمت بلیت هواپیما ایران و قطر ایرویز قیمت گذاری و اعلام شود.

وی از همه کسانی که قصد تماشای مسابقات جام جهانی را داشتند درخواست کرد تا بلیت هایی که به صورت بسته هایی با مبالغ  ۸۰ میلیون تومان و حتی بیشتر از این به فروش می رسد را تهیه نکنند و ابراز امیدواری کرد با توافقات بسیار خوبی که با کشور قطر برای بلیت ارزان صورت گرفته است مردم دو هفته قبل از مسابقات جام جهانی از طریق سایتی که رسما اعلام خواهد شد، بلیت ارزان تهیه کنند.  

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به توافقات انجام شده برای انجام سفر هوایی از فرودگاه های کشور به دوحه افزود: از شهرهای ساحلی جنوبی بوشهر، بندرعباس، شیراز و کیش به دوحه پرواز انجام خواهد شد. با توجه به فراهم بودن امکانات رفاهی در استان های ساحلی جنوبی تماشاچیان می توانند صبح به قطر سفر کنند و بعد از تماشای بازی به شهر خود باز گردند یا در هتل شهرهای شیراز، کیش و بوشهر استراحت کنند.

قاسمی با اشاره به تعداد پرواز در نظر گرفته شده برای بازی های قطر گفت: تعداد زیادی پرواز برای مسابقات جام جهانی در نظر گرفته شده و فکر نمی کنیم این تعداد تماشاچی وجود داشته باشد و از سوی ما محدودیتی وجود ندارد و حتی هزینه نشست و برخاست هواپیماهای ایرانی که در فرودگاه دوحه می نشیند برای ایران بدون دریافت هزینه پیش بینی شده است.  

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، وی از توافق انجام شده با قطری ها در بندر رویس خبر داد و گفت: در این بندر زمینی برای برقراری دائمی نمایشگاه صنایع دستی ایرانیان در نظر گرفته شد که نمایشگاه گردشگری دائمی در آنجا برقرار خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در مورد توافقات انجام شده در حوزه ترانزیت کالا و روابط میان دو کشور در حوزه کشتیرانی نیز گفت: روابط کشتیرانی بین ایران و قطر برقرار است و با توجه به برطرف شدن نقایصی که درگذشته وجود داشت، روابط بین دو کشور درحال توسعه است.

قاسمی در پایان با بیان اینکه قطر جزو کنوانسیون تیر است خاطر نشان کرد : دیگر از موضوعات مهم  مطرح شده با نخست وزیر و وزیر حمل و نقل قطر بحث ایجاد تونل زیر زمینی بین کشور بود که تصمیات خوبی دراین خصوص گرفته شد.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.