| کد خبر: 247623 |

پیمان شانگهای؛ فرصت ویژه اقتصادی برای توسعه حمل و نقل دریایی ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس همواره حامی و همراه سازمان بنادر و دریانوردی و دولت در راستای توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی است، پیمان شانگهای را یک فرصت ویژه اقتصادی برای توسعه حمل ونقل دریایی کشور توصیف کرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس همواره حامی و همراه سازمان بنادر و دریانوردی و دولت در راستای توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی است، پیمان شانگهای را یک فرصت ویژه اقتصادی برای توسعه حمل ونقل دریایی کشور توصیف کرد.

 به گزارش تین نیوز، عزت الله اکبری تالارپشتی  درباره ضرورت توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی به منظور پویایی و رشد اقتصادی کشور، اظهار داشت: کشور ما از مزیت های خدادادی دریایی برخوردار است و در یک موقعیت استراتژیک جغرافیایی قرار دارد و باید در راستای بهره مندی از این پتانسیل به بهترین شکل ممکن اقدام کنیم.

امکان تبدیل ایران به قطب مبادلات اقتصادی با بهره مندی از ظرفیت های دریایی و بندری

وی ادامه داد: کشور ما از این مزیت برخوردار است که به قطب مبادلات اقتصادی و تجاری تبدیل و از مزیت های دریایی و بندری در راستای دستیابی به این هدف به نحوی موثر، بهره مند شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزیت های فوق العاده ایران برای تبدیل به هاب حمل ونقل دریایی منطقه، اعلام کرد: علاوه بر مزیت های خدادادی در بخش دریایی، مزیت های جغرافیایی و ظرفیت ها و زیرساخت های مطلوب بندری، کشور ما از نیروی انسانی متخصص و شرکت های دانش بنیان بسیاری برخوردار است که می تواند در راستای تحقق اهداف تببین شده در راستای بهبود وضعیت حمل ونقل دریایی کشور گام بردارد.

دولت تصدی گری را کنار بگذارد

اکبری تالارپشتی با اشاره به اینکه در راستای توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی باید از تصدی گری دولت جلوگیری کنیم و با حمایت بخش خصوصی شاهد نقش آفرینی بخش غیردولتی باشیم، عنوان کرد: باور داریم که فکر و سرمایه بخش خصوصی نامحدود است و باید شاهد حضور موثر فعالان اقتصادی در حوزه دریایی و بندری باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی همراه و حامی سازمان بنادر و دریانوردی و دولت است، اظهار داشت: دولت نیز باید نقش حامی و همراه را برای بخش خصوصی بازی کند و با حمایت و نظارت شرایط مطلوب را برای فعالیت بخش غیردولتی رقم بزند و از تصدی گری فاصله بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای همچنین با اشاره به اینکه پیمان شانگهای فرصت ویژه اقتصادی برای توسعه حمل ونقل دریایی کشور است، بیان کرد: پیمان شانگهای از ظرفیت اقتصادی فوق العاده ای برای کشور برخوردار است و باید از تمامی مزایای آن به نحو مطلوب در این راستا استفاده کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری سازمان بنادر و دریانوردی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    باعضویت عراق وسوریه درشانگهای وانتشاردلارشانگهای اهمیت کریدورشرقی وغرب افزایش چشمگیرخواهدیافت